رئیس صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: 10 درصد از وام‎های پرداختی به بانوان اختصاص دارد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علیرضا آخوندزاده، در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری تبریز اظهار کرد: طبق تفاهم نامه‌ای با معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده، امید است تا 800 میلیون تومان اعتبار تعیین شده در سه ماهه‌ی دوم سال آتی جذب شود. سال گذشته 61مورد به صندوق کارآفرینی معرفی شده بودند که تنها 39 مورد آن از طریق استعلام تایید شد.

وی افزود: بهتر است پس از اختصاص وام به کارآفرینان شهرستانی، با همکاری فرمانداری و صندوق کارآفرینی در همان شهرستان تولیداتشان را در معرض نمایش گذاشته و وام تشویقی نیز به آنان اختصاص دهیم.

وی بر ضرورت افزایش اعتبارات برای کارآفرینان زن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 10 درصد از اعتبارات صندوق به بانوان اختصاص داده شده است و سال گذشته 380 فقره پرونده به بانوان مراجعه کننده اختصاص داشت که 406 مورد اشتغال زایی داشتند.

مرتضی نیرومند، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این کارگروه بیان کرد: افزایش سرمایه گذاری در بخش صنعت بانوان از جمله اهدافی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری تورهای صنعتی و با عمل به شعار سال تا حدودی به این موضوع عمل شده است.

وی افزود: کاهش سهم نقدی تا سقف 10 درصد، افزایش اقساط و دوره های تنفس و خوشه‌های صنعتی از جمله روش‌های توسعه‎ی صنعتی در دنیا به شمار می‌آید. خوشه‌ی صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای صنعتی و تولیدی در یک منطقه‌ی جغرافیایی اطلاق می‌شود که هدف و دغدغه‌ی مشترکی دارند.

وی عنوان کرد: راه اندازی اولین خوشه‌ی صنعتی مختص بانوان در دست مطالعه است و حمایت در جهت توسعه‌ی صنعتی منطقه ی تخصصی بانوان برای تمرکز واحدهایی که توسط بانوان اداره می‌شوند نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

یعقوب نماینده، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هم در این نشست اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی بانوان شامل ارتقای توانمند‌ی‌های مربوط به زندگی است. در استان ما 28 مرکز آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد و در سال گذشته 26 هزار آموزش در 85 حرفه را داشتیم و تعداد حرفه‎هایی که مختص بانوان بود، شامل 25 رشته می‌شد.

وی بیان کرد: علاوه بر مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی آموزشگاه‌های آزاد نیز در بخش خصوصی هستند که حدود 500 واحد بوده و می‌توانند به بانوان آموزش دهند.
وی گفت: در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی نیز این سازمان در سال گذشته در مراکز درمانی اجباری، مراکز کار و زندان حدود 940 نفر آموزش داشته است. همچنین آموزش در رشته‌های فنی و غیر فنی ارائه داده می‌شود و هیچ گونه تبعیض آموزشی وجود ندارد؛ به طوری که امکان ثبت نام در کلاس های آموزشی تمامی 28 برای تمامی بانوان وجود دارد.

نماینده با اشاره به مرکزآموزش‎های کارآفرینی تاکید کرد: با توجه به فضای ایجاد شده و توانمندی رونق یافته کارآفرینی در کشور ما توسعه یافته. ولی به دلیل عدم آشنایی با مدیریت کسب و کار نتایج مطلوبی حاصل نمی‌شود که امید است مدیریت بنگاهداری و بی پی نیز به بانوان کارآفرین آموزش داده شود.

پناهی، استاد دانشگاه تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: سند تدبیر زنان به دستور استاندار و به صورت مجزا از سند تدبیر و توسعه استان تهیه شده و به معاون رئیس جمهور در امور و زنان و خانواده تحویل داده شده است.

وی افزود: این طرح حدود هشت فصل است و سر فصل‎های آن شامل سند تدبیر و توسعه‎ی استان، تمرکز بر جایگاه و اهمیت زنان در توسعه‎ی اقتصادی کشور، بررسی جایگاه زنان در اسناد بالا دستی شامل قانون اساسی، حقوق شهروندی، بررسی وضعیت زنان کشور، استان و جهان، متدولوژی نظام زنان با استفاده از داده‌های بالادستی و در نهایت مستندسازی و مانیتورینگ برنامه است.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.