به گزارش ایرنا، بیت الله عبدالهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات اجتماعی معدن مس انجرد حل شده است، افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانک صادرات ایران سرمایه گذار در این معدن هستند که اگر مشکل این معدن رفع شود زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود.
وی با اشاره به این‌که اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز از مطالبات دیرینه مردم منطقه ارسباران است، یادآوری کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این جاده از پرخطرترین جاده های استان بوده و مسئولان ذی‌ربط قول داده‌اند که امسال 30 کیلومتر از این جاده آسفالت‌ریزی می‌شود.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی سرعت دهی در بزرگراه اهر – تبریز را از مطالبه های اصلی مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد و از کندی عملیات این پروژه انتقاد کرد.
عبدالهی، بزرگراه اهر – تبریز را از نیازهای اساسی و ضروری منطقه ارسباران در جهت پیشرفت و توسعه و رونق آن اعلام کرد و ادامه داد: اختصاص نیافتن اعتبار لازم و کافی و قول مسئولان ارشد کشوری در اتمام این پروژه تا آخر سال 95 این امر محقق نشده و موجبات نارضایتی مردم منطقه را فراهم کرده است.
وی گفت: کندی عملیات اجرایی و عدم پیشرفت مناسب این پروژه باعث شده همه روزه شاهد تصادفات متعدد در این جاده باشیم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به جهت شرایط آب و هوایی ویژه منطقه و کم بودن فصل کاری انتظار داریم مسئولان دست اندرکار با تدبیر مناسب این پروژه را شبانه روزی کنند تا بتوانند در پایان سال این بزرگراه را به بهره برداری برسانند.
عبدالهی افزود: براساس آمارهای موثق از مراجع رسمی این جاده از حادثه خیزترین جاده های کشور بوده و اگر تدابیر لازم جهت اتمام این پروژه مهم و حیاتی منطقه انجام نشود به طور قطع همه روزه شاهد داغدار شدن خانواده ها خواهیم شد.
وی از مشکلات و معضلات منطقه را فقدان مراکز تولیدی، صنعتی و فرصت های اشتغال اعلام کرد گفت: با وجود معادن غنی مس و طلا در منطقه و عدم پیگیری لازم از سوی دستگاه های ذیربط باعث شده این پتانسیل های عظیم منطقه در حوزه معدن بلا استفاده مانده و جوانان منطقه از معضل بیکاری رنج ببرند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: سیستم بیمار اداری و عدم حمایت اصولی از سرمایه گذاران باعث شده که علاقه مندان به سرمایه گذاری به جهت مشکلات دست و پاگیر اداری رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند.
عبدالهی، با انتقاد از کم توجهی مسئولان به معضل بیکاری و عدم پیگیری جدی برخی طرح ها افزود: با گذشت سه سال از اغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته در اهر نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته بلکه به حال خود رها شده است که این امر نشان از کم توجهی برخی افراد دست اندرکار در این پروژه دارد.
وی به حوزه کشاورزی شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه قابلیت های لازم برای توسعه بخش کشاورزی با تقویت و توسعه زیرساخت های این بخش را دارد و انتظار می رود مسئولان دست اندرکار اقدامات عملی در جهت توسعه بخش کشاورزی انجام دهند.
شهرستان اهر در 110 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: رضا بالاگر** انتشار دهنده: رستگار
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.