فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف یک کیلو گرم تریاک و دستگیری یک نفر توزیع کننده مواد مخدر خبر داد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ سهراب شفقی در این خصوص اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در ملکان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت . 
این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار گرفت؛ در بازرسی از محل مقدار یک کیلو گرم تریاک کشف شد؛ در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد .     دستگیری سارقان کابل و تجهیزات مخابراتی در هشترود 
فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از دستگیری سه سارق کابل و تجهیزات مخابراتی و کشف اموال مسروقه به ارزش بیش از 500 میلیون خبر داد . 
سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این گفت: ماموران در حین گشت زنی در محور "مراغه – هشترود" به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند . 
وی در ادامه افزود:ماموران در بازرسی از این خودرو 2 هزار و 240 متر سیم و کابل مخابراتی به ارزش 560 میلیون ریال کشف کردند . 
این مقام انتظامی تشریح کرد : در این راستا سه نفر سارق دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند . 
فرمانده انتظامی شهرستان هشترود با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در انجام ماموریت های مختلف پلیس خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعاتی را که از فعالیت مجرمان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت در جامعه دارند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به اطلاع پلیس برسانند تا اقدامات مناسب در این حوزه انجام شود .     کشف مقادیری داروی غیر مجاز در کلیبر 
فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر از کشف مقادیری داروی غیر مجاز و مواد مخدر خبر داد. 
سرهنگ ناصر جامی در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تعداد 2 هزار و 850 قرص داروی غیر مجاز کشف و ضبط شد. 
این مقام انتظامی افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان در دو روز متوالی اجرا شده و مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین و شیشه به همراه یک فقره چک پول جعلی 500 هزار ریالی کشف شد . 
فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر با اعلام اینکه تعداد سه نفر متهم دستگیر شده به مقامات قضایی معرفی شدند از شهروندان درخواست کرد : در صورت مشاهده هرگونه موارد مخل امنیت عمومی از طریق شماره تلفن 110 با پلیس تماس گرفته و در حفظ نظم و امنیت اجتماعی سهیم باشید . 
کشف 90 هزار عدد انواع داروی غیرمجاز در ملکان 
فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف 90 هزار عدد انواع داروی غیرمجاز قاچاق خبر داد . 
سرهنگ سهراب شفقی در این خصوص اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل داروهای غیر مجاز در یکی از محورهای شهرستان  ملکان توسط دو دستگاه خودرو پژو 405 و سمند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. 
این مقام انتظامی تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و ایجاد تامین و مراقبت ،طی یک عملیات غافلگیرانه ،هردو خودرو متوقف و مورد بازرسی قرار گرفتند .     وی افزود: در بازرسی از خودروها ، 90هزار عدد انواع داروی قاچاق غیر مجاز کشف شد؛ برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی اقلام دارویی مکشوفه 700 میلیون ریال برآورد شده است . 
فرمانده انتظامی شهرستان ملکان در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند .     عدم حافظت صحیح از اطلاعات بانکی یکی از عوامل کلاهبرداری‌های اقتصادی است 
رئیس پلیس فتا استان در جمع کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن تبریز، گفت: عمده کلاهبرداری های اقتصادی از شهروندان به جهت عدم آگاهی از نحوه نگهداری و محافظت از اطلاعات بانکی می باشد . 
سرهنگ محسن محمودی با حضور در جمع کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن تبریز، اظهار کرد: بانکداری الکترونیک به هر کس فرصتی برای دسترسی آسان به فعالیت‌های بانکداری را می‌دهد. این نوع بانکداری علی‌رغم مزیت‌هایی همانند بهبود کارایی، سرعت و آسانی کار، مخاطرات فراوانی را نیز به همراه دارد. برخی از این مخاطره‌ها عبارت‌اند از، سرقت و جعل شماره رمز کارت اعتباری، دسترسی به اطلاعات شماره‌ حساب مشتری، تغییر اطلاعات شخصی و مواردی از این ‌دست می‌باشد . 
این مقام انتظامی افزود: به دلیل تراکنش‌های متعدد مالی که در آن صورت می‌گیرد، به یکی از اهداف اصلی کلاه‌برداران تبدیل شده است چراکه شما فریب ایمیل‌هاو سایت های فیشینگ و تماس‌های تلفنی صوتی را می‌خورید و رمز عبور خودتان را در وب‌سایت‌های بانکی جعلی ثبت کرده و یا در اختیار تماس‌گیرندگان کلاه‌بردار قرار می‌دهید . 
وی در ادامه تاکید کرد: همچنین ویروس‌ها و نرم‌افزارهای جاسوسی که بر اثر اشتباه شما و کلیک بر روی ایمیل‌های ناشناخته بر سیستم کامپیوتر شما نصب می‌شوند، امکان دسترسی مجرمین به‌حساب بانکی و دیگر اطلاعات شخصی شما که در کامپیوترتان ذخیره شده است را می‌دهد . 
رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: جهت بهره‌مندی از فن آوریهای نوین که یکی از آن، استفاده از بانکداری الکترونیک می باشد باید نحوه استفاده صحیح ودرست آن را بطور دقیق یادت گرفته و از در اختیار گذاشتن مشخصات بانکی خود را نیز در اختیار افراد غیر خودداری کنید و کاربرانی که اطلاعات کافی در خصوص فضای سایبر و تهدیدات آن ندارند به جهت سهل انگاری و ساده انگاری در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند که یکی از راهکارهای آن بالا بردن سطح آگاهی های عمومی و فضای مجازی است . 
وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل نمایند .     کشف 30 کیلوگرم مواد مخدر در مراغه 
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه، گفت: ماموران گشت کلانتری 12 این شهرستان موفق به کشف 30 کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند . 
سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در تشریح این خبر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر وجود مواد مخدر در یکی از مناطق شهرستان مراغه ،بلافاصله عوامل گشت کلانتری 12 موضوع را در دستور کار خود قرار دادند . 
و ی ادامه داد: قبل از رسیدن ماموران به محل، قاچاقچیان با جا گذاشتن مواد مخدر از محل متواری که با بررسی و بازدید از محل مخروبه مقدار 6 بسته مواد مخدر با لفافه از نوع تریاک جمعا" به مقدار 30 کیلوگرم کشف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت شد . 
 فرمانده انتظامی مراغه تاکید کرد :پلیس و دستگاه قضایی، با جدیت هر چه تمامتر با اخلال گران و برهم زنندگان امنیت اجتماعی و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر  برخورد خو کرده و برای تحقق امنیتی مطلوب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود . 
 سرهنگ اصلانی فر از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش مواد مخدر به پلیس 110 گزارش نموده و پیشنهادات ، انتقادات و تقدیرات خود را به شماره تلفن 197 اطلاع دهند .      توقیف محموله قاچاق 10 میلیاردی در شبستر 
فرمانده انتظامی شهرستان شبستر از توقیف محموله قاچاق لوازم خانگی به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد . 
سرهنگ پاسدار فریدون حیدری گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی یک دستگاه خودرو تریلی حامل کالای قاچاق را در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و برای بررسی بیشتر متوقف کردند . 
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد 4 هزار و 759 قلم انواع لوازم خانگی قاچاق کشف و 2 نفر متهم را در این رابطه دستگیر کردند . 
سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده 10میلیارد ریال برآورد شده است،افزود: متهمان این کالا ها را از یکی از شهرهای مرزی بارگیری کرده و قصد انتقال به مرکز کشور را داشت که توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند . 
فرمانده انتظامی شهرستان شبستر در پایان تاکید کرد : متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند .      کشف کالای قاچاق به ارزش 160میلیون ریال در عجب شیر 
فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از کشف کالای قاچاق، به ارزش تقریبی 160میلیون ریال خبر داد . 
 سرهنگ رحمان عبدی اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ومبارزه با قاچاق کالا ، ماموران گشت یگان امداد شهرستان یک دستگاه خودروی پژو405 را متوقف کردند . 
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی،تعداد230عدد تجهیزات الکترونیکی غیرمجازبه ارزش تقریبی 160میلیون ریال که بصورت ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند . 
فرمانده انتظامی عجب شیر با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست تابا ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن 110 ، پلیس را در افزایش امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه یاری نمایند .     دستگیری سارقان احشام و کشف 4 فقره سرقت در اهر 
فرمانده انتظامی شهرستان اهر از دستگیری دو نفر سارق احشام وکشف 4فقره سرقت در اهر خبر داد . 
سرهنگ یونس منفرد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع سرقت احشام در سطح شهرستان ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. 
این مقام انتظامی افزود: ماموران  آگاهی این شهرستان با حضور در محل های وقوع سرقت و بررسی های  تخصصی، 2 نفر سارق را شناسایی و با انجام اقدامات فنی پلیسی آنان را دستگیر کردند . 
وی افزود: متهمان دربازجویی های  تکمیلی و فنی پلیس به 4 فقره سرقت احشام اعتراف کردند . 
سرهنگ منفرد بیان کرد: سارقان که افرادی معتاد و سابقه دار بودند جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند . 
فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان از شهروندان خواست  ضمن توجه به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند .     دستگیری سارق باطری خودروها با 30 فقره سرقت در بناب 
فرمانده انتظامی شهرستان بناب از دستگیری سارق باطری های خودروهای سنگین و کشف 30فقره سرقت خبرداد . 
سرهنگ رمضان الهوردیان در این خصوص گفت: گشت انتظامی کلانتری 12شهری در یکی از خیابانهای حوزه استحفاظی فردی را به هنگام تخریب محفظه باطری یک خودرو سنگین را مشاهده و او را دستگیر کردند . 
وی افزود: پس از دستگیری، متهم  برای تحقیقات بیشتربه پلیس آگاهی انتقال داده شد . 
سرهنگ الهوردیان اظهار کرد: متهم به 30فقره سرقت باطری خودروهای سنگین از شهرستان بناب وشهرستان های همجوار اعتراف کرد . 
وی بیان کرد: سارق شبانه اقدام به سرقت کرده و باطریهای سرقتی را به قیمت ناچیزی به سه مالخر می فروخت که آنها هم دستگیر شدند .  فرمانده انتظامی شهرستان بناب با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: متهم به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشته و اکثر سرقتهای خرد را معتادان مرتکب می شوند .     توقیف محموله قاچاق میلیاردی در چاراویماق 
فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد . 
سرهنگ عباس زنده گل تپه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران یگان امداد در حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به  یک دستگاه خودروی نیسان آبی رنگ مشکوک و آن را متوقف کردند . 
 وی ادامه داد: در بازرسی از خودروی مذکور مشخص شد که حامل بار قاچاق از نوع خشکبار از قبیل مغز گردو و بادام هندی می باشد . 
این مقام انتظامی با بیان این که از خودروی توقیف شده مقدار 3 هزار و 90 کیلو گرم انواع خشکبار(مغز گردو،بادام هندی) به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال کشف و در این راستا یک نفر متهم نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد . 
فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق خاطر نشان کرد: طرح برخورد با قاچاقچیان کالاو ارز ادامه دارد و جهت حمایت از تولید داخلی برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا ادامه خواهد شد .     دستگیری سارق حرفه‌ای خانه باغ های در تبریز 
فرمانده انتظامی تبریز از دستگیری سارق حرفه ای و سابقه دار خانه باغ های توسط ماموران انتظامی کلانتری 24 سردرود خبر داد . 
سرهنگ فرهنگ نوروزی در تشریح این خبر گفت: در پی سرقت از خانه باغی در یکی از مناطق تبریز، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 24 سردرود  قرار گرفت . 
وی با اشاره به اینکه مأموران  کلانتری، با اقدامات پلیسی و انجام تحقیقات لازم سارق را شناسایی کردند، افزود: ماموران این کلانتری پس از هماهنگی با مقام  قضایی، ضمن تحت نظر گرفتن متهم طی یک عملیات پلیسی، وی را بصورت شبانه و حین پرسه زنی در اطراف باغ دستگیر و به کلانتری منتقل کردند . 
این مقام انتظامی تشریح کرد: در بازرسی از محل اختفای سارق اموال مسروقه کشف و به مالباخته تحویل شد . 
فرمانده انتظامی تبریز با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراج قضایی معرفی شد،افزود: شهروندان با توجه به هشدارها و توصیه های پلیس،موارد مشکوک را در اسرع وقت با شماره های 110 و 197 به پلیس اطلاع دهند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.