به گزارش ایرنا، سیداسدالله جولایی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز با اعلام اینکه بیش از 15 هزار نفر به علت جرائم غیرعمد از جمله بی توجهی به قانون، ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه و صدور چک‌ بی محل در زندان‌های کشور گرفتارند، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری 290 جشن گلریزان در طول ماه مبارک رمضان زمینه خلاصی بیشتر این محکومان نیازمند فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه اولین جشن گلریزان در سال 1396 برگزار شد، افزود: سی‌امین جشنواره نیز در سال‌جاری با حضور و مشارکت رهبر فرزانه انقلاب برپا شد.
جولایی با بیان اینکه طلبکاران و اولیای دم جزو بزرگترین خیران هستند، گفت: سال گذشته 741 میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان پرداخت شد که 271 میلیارد تومان توسط طلبکاران خیر و اولیای دم بخشیده شده است.
وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرائم، خاطرنشان کرد: بی توجهی به قوانین راهنمایی رانندگی باعث کشته شدن سالانه 17 هزار نفر و مجروح شدن 200 هزار نفر می‌شود.
جولایی با بیان اینکه اگر قانون بیمه شخص ثالث اصلاح و اجرا نمی‌شد، در زمان حاضر بیش از 300 هزار راننده در زندان داشتیم، گفت: راننده اگر خلاف قانون عمل نکند در زندان نخواهد ماند.
مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور با اشاره به رفع برخی از اشکالات قانون سابق بیمه شخص ثالث اظهارکرد: تا پیش از این ممکن بود به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی در یک سال معین و موکول شدن صدور حکم به سال آتی با تغلیظ دیه غیرقابل جبرانی همراه باشیم و فردی بابت همین مابه‌التفاوت مدت زیادی در حبس بماند اما امروز این خلاءها و تمام اشکالات مربوط به ضمانت اجرایی یوم‌الاداء در پرداخت دیه مرتفع شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار نفر به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس بسر می‌برند، اضافه کرد: نگاه ما به مهریه واقعی نیست و باید فرهنگ‌سازی در این ارتباط صورت گیرد.
خبرنگار: یحیی مرتضایی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.