به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان با اشاره به برگزاری همه ساله جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان افزود: این اقدام مبارک در ماه رحمت الهی و ماه مهمانی پروردگار متعال باعث شده این ماه در بین مردم جامعه به عنوان ماه آزادی زندانیان دربند نیز تلقی شود.
وی ادامه داد: چه بسا خانواده ها 11 ماه منتظر هستند که ماه مبارک رمضان از راه برسد تا هم خیران نیت خود را عملیاتی کنند و هم زندانیان جرایم غیرعمد در این ماه آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.
جبارزاده با قدردانی از زحمات خیران و ستاد دیه استان اظهار کرد: ستاد دیه نه فقط در ماه مبارک رمضان، بلکه در طول سال تلاش می کند نیت خیران را نسبت به تحقق آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تحقق بخشد.
وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که توسط خیران استان در طول دو سال گذشته انجام گرفت و باعث شد ورودی زندان های استان کاهش یابد، بحث جمع آوری معتادان متجاهر از سطح استان است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در نتیجه این اقدام علاوه بر کاهش ورودی زندان ها، میزان وقوع جرایم از جمله سرقت خرد که همیشه توسط افراد معتاد انجام می یافت، کاهش یابد.
وی افزود: در ادامه این کار مهم خیران در جهت تامین مراکز نگهداری معتادان اعم از دولتی و غیردولتی به صورت کمک های مردمی کمک می کنند.
جبارزاده گفت: در گذشته با بروز مشکلات مالی و بحث ورشکستگی، اطرافیان و اهل بازار جمع می شدند و برای رفع مشکل فرد تلاش می کردند؛ باید این سنت های حسنه را که در بین مردم مرسوم و رایج بود، زنده نگهداریم و نگذاریم از یاد برود.
وی ادامه داد: باید با رایج کردن این سنت حسنه از همان ابتدای بروز مشکل نگذاریم که مشکل حادتر شود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید در اتاق بازرگانی و اتاق صنایع واحدی به نام حکمیت تشکیل شود تا این سنت حسنه را به شکلی در بین اتحادیه و اصناف رواج دهند.
وی ادامه داد: اتحادیه و اصناف رصد کنند و در صورت وجود مشکلات مالی برای هم صنفی های خود، از بحرانی شدن مشکل جلوگیری کنند.
جبارزاده با اشاره به انجام گرفتن سفر حج در سال جاری گفت: فرهنگ سازی شود تا حجاج مبالغ مربوط به احسان و ضیافت های پس از مراجعت از سفر حج خود را به ستاد دیه استان جهت آزادسازی زندانیان اهدا کنند.
وی از ستاد دیه آذربایجان شرقی درخواست کرد لیست حجاج را از ستاد حج و زیارت دریافت و با مکاتبه با این افراد در این خصوص اطلاع رسانی کند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در استان ما برای اولین بار در کشور در مجالس ترحیم هزینه ای به عنوان کمک به زندانیان به عنوان احسان به ستاد دیه استان واریز می شود.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد علاقمند به ارسال تاج گل به مراسم ترحیم هستند، ادامه داد: ستاد دیه با خرید تاج گل های زیبا و مصنوعی نسبت به ارسال تاج گل ها به مجالس ختم اقدام کند تا هزینه این گل ها به حساب ستاد دیه واریز شود.
جبارزاده با اشاره به آزادسازی شهروند دربند جمهوری آذربایجان در یکی از زندان های استان، گفت: این موضوع علاوه بر بعد معنوی که دارد تبعات اجتماعی، سیاسی و بین المللی خوبی دارد.
وی در خصوص اشتغال زندانیان اظهار کرد: مصوبه این امر یکسال است که آمده است و به دنبال محیط های مناسب هستیم تا جهت اشتغال زندانیان ارسال شوند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: یک هزار نفر زندانی در استان وجود دارد که می تواند به صورت باز و خارج از زندان مشغول به کار شوند و هر واحدی که حاضر به پذیرش این افراد باشد، دادگستری استان آماده همکاری است.
وی افزود: بعد از بحث اعتیاد که توانستیم آذربایجان شرقی را به استان بدون معتاد متجاهر تبدیل کنیم در موضوع کاهش آمار طلاق ورود کرده ایم.
جبارزاده ادامه داد: در شان استان ما نیست که آمار طلاق بالا باشد و باید این موضوع از داخل خانواده ها آغاز شود و باید قبح طلاق در جامعه احیا شود.
وی اظهار کرد: علل و عوامل طلاق در دانشگاه تبریز در حال بررسی و آسیب شناسی است تا بتوانیم این آسیب اجتماعی را در استان کاهش داده و به حداقل برسانیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: خیران استان اقدام به ایجاد مراکز مشاوره رایگان کنند تا جوانان قبل از ازدواج و حتی بعد از ازدواج به این مراکز مراجعه کنند و این مراکز مشاوره ای تاثیر بسزایی در کاهش میزان طلاق دارند.
وی از عموم مردم ، خیران و بازاریان استان دعوت کرد که در جشن گلریزان که 19 خرداد ماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 شب در هتل پارس تبریز برگزار می شود، حضور یابند.
جبارزاده با اشاره به اینکه همانند سال های گذشته مبلغی برای جشن گلریزان به حساب ستاد دیه استان واریز می کند، گفت: حتی یک هزار تومان هم می تواند نقشی در این کار خیر و خداپسندانه ایفا کند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.