معاون عمرانی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس از انتشار فراخوان طراحی نماد شهری با موضوع نماز و ارائه طرح محوطه و نماد سه راهی سایت ژئوپارک ارس در این منطقه خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر احمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: نماد شهری نماز در راستای ارج نهادن به مفهوم والای نماز، به عنوان رکن اساسی دین مبین اسلام، طراحی و در منطقه آزاد ارس نصب خواهد شد.
 
وی ارتقا و گسترش فریضه‌ی نماز بین اقشار مختلف مردم، ارتقای فضای شهری با استفاده از نمادهای دینی از طریق آفرینش‌های هنری و بیان مظاهر دینی و معنوی متناسب با فضای شهری جهت تاثیرگذاری مطلوب بر مخاطبان از رویکردهای این فراخوان عنوان کرد.
 
معاون عمرانی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس در مورد شرایط درنظر گرفته شده برای نماد شهری نماز نیز گفت: نگاه نو و خلاقانه به موضوع نماز، پرهیز از ساده انگاری و طرح‌های شعارگونه، به دور بودن از معانی پیچیده فلسفی و انتقال مفهوم عبادت و رشد معنوی به منظور نشان دادن نماز به عنوان ستون دین و بازدارنده از نگاه، از جمله مواردی است که ارائه دهنده‌های طرح، ملزم به رعایت آن هستند.
 
احمدی افزود: از علاقمندان و فعالان رشته‌های هنری، معماری و معماری اسلامی دعوت می‌شود که طرح‌های پیشنهادی خود را به معاونت عمرانی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس ارسال کنند.
 
وی تشریح کرد: مهلت ارسال آثار پیشنهادی برای طراحی نماد شهری نماز بیستم تیرماه 96 بوده و علاقمندان باید آثار خود را به طور کامل و بر اساس ضوابطی که در فراخوان منتشر شده است، به سازمان منطقه آزاد ارس ارسال کنند.
 
وی در زمینه فراخوان طراحی نماد شهری ژئوپارک ارس نیز متذکر شد: معاونت فنی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس در نظر دارد، ساماندهی و زیباسازی سه راهی سایت ژئوپارک ارس در مجاورت پارک کوهستان را با در نظر گرفتن شرایط محیطی به اساتید، دانشجویان، مهندسین معمار و مشاورین ذی صلاح واگذار کند.
 
احمدی افزود: علاقمندان به این موضوع می‌توانند حداکثر تا 30 تیرماه سال‌جاری، طرح‌های خود را بر اساس ضوابطی که در این فراخوان منتشر شده است به واحد زیباسازی معاونت فنی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس ارسال کنند.
 
معاون عمرانی و زیربنائی سازمان منطقه آزاد ارس تشریح کرد: زیبایی مناسب در روز و نورپردازی در شب به همراه توجه ویژه به عناصر ژئوپارک ارس و لوگوی این ژئوپارک باید مدنظر طراحان نماد شهری این محوطه باشد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.