به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز سه شنبه در آئین رونمایی از پوستر جشنواره فیلم تبریز افزود: اصغر یوسفی نژاد با تهیه فیلم ' ائو' و کسب جوایز برتر جشنواره بین المللی فیلم فجر و برادران فیلم ساز ارک با کسب جایزه دوم بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره فیلم کن در سینماگران این استان اعتماد به نفس ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم تبریز موجب شکوفایی استعدادهای نو و ظهور پدیده های جدید در این عرصه می شود، یادآوری کرد: این استان به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی توانمند، بستر ارزشمند تاریخی و پتانسیل و ظرفیت های غنی فرهنگی و هنری می تواند در عرصه سینما نیز در سطح ملی و بین المللی بدرخشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در بین سینماگران رغبت ایجاد و فضای رقابتی آن موجب تحرک تولید در عرصه سینمای استان شود.
محمدپور، با تاکید بر اجرای کیفی و تداوم این جشنواره در سال های آینده از صاحب نظران حوزه سینمایی استان خواست به این رویداد عظیم سینمایی استان کمک کنند.
وی با بیان اینکه سیاست این اداره کل به تبع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت تشکل های مردمی مربوط به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینماست، گفت: این جشنواره مصداق واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش غیردولتی است.
محمدپور افزود: این جشنواره باید به برند سینمایی تبدیل شود و در کنار سایر جشنواره های داخلی و خارجی جایگاه خود را پیدا کند.
رئیس انجمن سینمای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: میزان رشد سینما در هر منطقه ای نشان از بالندگی فرهنگ و هنر در آن منطقه بوده و هر چقدر این رشد بیشتر باشد پویایی فرهنگ آن جامعه بیشتر می شود.
علی اکبر افتخار افزود: حوزه سینما در این استان پویا بوده و برگزاری 13 دوره جشنواره وحدت، جشنواره فیلم بهمن و سایر جشنواره و رویدادهای سینمایی در این استان طی سالیان گذشته نشان از توانمدی و پتانسیل بالای تبریز در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و سینمایی است.
وی اظهار کرد: جشنواره فیلم تبریز از 10 تا 13 مرداد امسال به مدت سه روز برگزار می شود و این جشنواره در تقویم جشنواره های استانی کشور ثبت شده است.
افتخار، با بیان اینکه گستره جشنواره فیلم تبریز استانی است، ادامه داد: بسط و گسترش ارتباطات و ایجاد پویایی و نشاط در بین اهالی سینما، تشویق سینماگران برای تولید فیلم و ایجاد محلی برای رقابت سالم بین سینماگران از اهداف این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، دبیر جشنواره فیلم تبریز نیز در این جلسه گفت: این جشنواره در سه بخش شامل بخش اصلی؛ مسابقه فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند به همراه مسابقه پوستر فیلم، بخش جنبی؛ شامل برگزاری نشست‌ های تخصصی، نقد و بررسی فیلم‌ها و کارگاه‌های آموزشی سینما و بخش ویژه برگزار می شود.
امیر مرتضوی افزود: در بخش ویژه به بهترین فیلم کوتاه و بلند جشنواره که به هر کدام از زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، زن و تعالی انسانی، تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ/ تبریز٢٠١٨ و جلوه‌های گردشگری در منطقه آزاد ارس نگاهی موثر و هنرمندانه داشته باشد، جوایزی اهدا می شود.
وی سرفصل های این جشنواره را پخش فیلم در 3 روز در حدود 12 تا 15 ساعت، برگزاری کارگاه آسیب شناسی، جلسات نقد و بررسی، 3 کارگاه تخصصی آموزشی، نمایشگاه پوستر و مسابقه و تجلیل از برگزیدگان اعلام کرد.
مرتضوی ادامه داد: فراخوان طراحی تندیس دایمی این جشنواره با نمادی از تبریز داده می شود و علاقه مندان می توانند در این فراخوان شرکت کرده و طرح خود را ارایه کنند.
وی گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا دهم خرداد به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم 'تبریز' به آدرس تبریز - اول سربالایی ولی‌عصر- جنب پارک باغلارباغی- مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن- کدپستی ٥١٥٦٩٨٧٤١٧ – دفتر انجمن سینماگران آذربایجان‌شرقی ارسال کنند.
در این آئین پوستر جشنواره فیلم تبریز در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز رونمایی شد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.