به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز این نمایشگاه با هدف شناسایی،‌ نمایش و معرفی آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌ های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌ سازی برای آشنایی اقشار مختلف با فعالیت های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ ها و فعالیت های قرآنی برپا شده است.
حجت الاسلام سید جلال موسوی شربیانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در آیین گشایش این نمایشگاه ضمن برجسته خواندن نقش قرآن در جوامع بشری گفت: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می گیرد.
وی اضافه کرد: از آنجائی که قرآن روش درست زیستن را به ما می آموزد لذا هر فرد به میزانی که دستورات این کتاب مقدس را به کار می بندد به همان میزان موفقیت کسب خواهد کرد.
حجت الاسلام شربیانی زندگی قرآنی را بر اساس رعایت مقررات، عدالت، صفا و صمیمیت دانست و افزود: مردمی که از دستورات این معجزه الهی پیروی می کنند دارای اطمینان خاطر، آسایش و سعادت جاودانه هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم تأسی به آموزه های قرآن کریم را حافظ عزت و کرامت و اقتدار عنوان کرد.
محمد محمدپور افزود: به برکت انقلاب اسلامی و انفاس قدسی امام راحل(ره) نهضتی در حوزه‌ قرآن شروع شد و قرآن از طاقچه ها و از یک حالت زینتی به عرصه‌ اثرگذار اجتماع وارد شد.
وی افزود: ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در سال گذشته بیش از چهار میلیارد ریال برای این امر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده است.
نمایشگاه قرآن و عترت تا نهم تیرماه سال‌جاری از ساعت 18:30 الی ٢٤ در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در خیابان آزادی ، میدان حکیم نظامی برپا خواهد بود.
این نمایشگاه دارای بخش‌های مختلفی از جمله آثار نفیس هنری، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب، انتشارات قرآنی، کودک، نوجوان، خانواده و بخش های جنبی است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.