فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف مقدار 216 بسته چای قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال خبر داد .

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ سهراب شفقی در این خصوص اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق بوسیله دو دستگاه خودرو پژو 405 و پراید در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

 

این مقام انتظامی تشریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی خودروهای مورد نظر را در محور اعلامی شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه توقیف کردند که در بازرسی از آنها تعداد 216 بسته چای خارجی قاچاق و مقادیر زیادی اقلام ممنوعه کشف شد .

 

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان امر ارزش ریالی کالای مکشوفه 700 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا دو نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضائی شدند.

 

کشف بیش از 68 هزار نخ سیگار قاچاق در هریس

فرمانده انتظامی شهرستان هریس از کشف بیش از 68 هزار نخ سیگار و 120 بسته تنباکوی قاچاق یک کیلویی به ارزش تقریبی 70 میلیون ریال خبر داد .

 

سرهنگ ستار داداشی در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، مأموران یگان امداد شهرستان حین گشت‌زنی و بررسی خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پیکان وانت مشکوک و آنرا متوقف کردند .

 

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد 68 هزار و 520 نخ سیگار خارجی قاچاق و 120 بسته تنباکوی میوه ای خارجی یک کیلویی قاچاق در مارکهای مختلف، که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود را کشف کردند .

 

سرهنگ داداشی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان امر ارزش تقریبی کالای مکشوفه 70 میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقام قضائی شد .

 

فرمانده انتظامی شهرستان هریس با بیان اینکه پدیده قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند و تمام سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری مردم بتواند این پدیده را به حداقل رسانده و آن را به صورت ریشه ای برطرف کند .

 

دستگیری سارقان مغازه های گوشی تلفن همراه در سراب

فرمانده انتظامی شهرستان سراب از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای مغازه های گوشی تلفن همراه با 5 فقره سرقت خبر داد .

 

سرهنگ توحید فارسی، با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه از مغازه های موبایل فروشی شهرستان سراب، دستگیری سارقان دردستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

 

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی، رصد دقیق و برآورد اطلاعاتی پس از اعزام به یکی از شهرستان های یکی از استان های موفق شدند در این ارتباط 2 نفر سارق را شناسایی و دستگیر کنند .

 

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهمان پس از دستگیری و انتقال به مقر پلیس  در بازجویی های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پلیسی لب به اعتراف گشوده و به 5 فقره سرقت از مغازه های گوشی تلفن همراه و مقادیری وجه نقد اعتراف کردند .

 

فرمانده انتظامی شهرستان سراب با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهند .

 

 

کشف سیگار قاچاق میلیاردی درچاراویماق

فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از کشف 197 هزار و 400 نخ سیگار قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 92 میلیون ریال خبر داد .

 

سرهنگ عباس زنده گل تپه در این خصوص اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز  و کسب خبری مبنی بر قاچاق سیگار در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان ،دستگیری قاچاقچیان در دستور کار ماموران قرار گرفت .

 

وی در ادامه تشریح کرد: با اجرای انواع طرح های انتظامی، تعداد 4 دستگاه خودروی حامل بار قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی متوقف و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت شدند .

 

سرهنگ گل تپه ادامه داد: در بازرسی از خودروهای توقیف شده تعداد 197 هزار و 400 نخ سیگار قاچاق،420 پاکت تنباکوی قرمز و 4 هزار 360 پاکت تنباکوی سفید به ارزش  2 میلیارد و 92 میلیون ریال کشف شد .

 

فرمانده انتظامی چاراویماق در پایان  با بیان اینکه 4 نفر متهم در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد،خاطرنشان کرد: قاچاق یکی از پدیده هایی است که رواج آن موجب نابودی بخش های اقتصادی می گردد، پس برخورد با این پدیده یک وظیفه همگانی بوده و پلیس امیدوار است که مردم با همکاری در این زمینه فعالیت را برای افراد سودجو دشوار کنند .

 

کشف انواع مواد شوینده قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف انواع مواد شوینده قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال خبر داد .

 

سرهنگ پاسدار رضا اصلانی فر در این خصوص گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان مراغه یکدستگاه خودرو پرایدحامل کالای قاچاق را در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و جهت بررسی بیشتر متوقف کردند .

 

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، 420 مورد از انواع مواد شوینده قاچاق خارجی را کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند .

 

سرهنگ اصلانی فر با اشاره به اینکه  ارزش کالای کشف شده  200 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهم این کالاها را از استان های غربی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال به مرکز کشور را داشت که توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر شد .

 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.