به گزارش ایرنا، فرج الله جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در سال گذشته، با بیان اینکه اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش از جمله اهداف این کمیته است، گفت: در سال گذشته به تعداد یکهزار و 100 نفر آموزش های لازم ارائه و به 350 نفر جهت توانمندسازی تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
وی مبلغ تسهیلات پرداختی برای اشتغال یک نفر را از 40 میلیون ریال تا 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: امور فرهنگی از دیگر زمینه هایی است که کمیته امداد در این راستا نیز قدم های بسیاری برداشته از جمله ارائه خدمات به یکهزارو 400 دانش آموز و 150 دانشجو با کمک خیران شهرستان تا از ترک تحصیل و یا افت تحصیلی پیشگیری شود.
وی اظهار کرد: در کنار ارائه خدمات تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، کانون دائمی امام علی (ع) در روبروی مزار شهدا به ارائه آموزش های فنی و قرآنی قدم بر می دارد که در سال گذشته یکهزار و 480 نفر آموزش دیدند.
جعفری در ادامه گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان میانه 6 هزار و 250 خانوار به تعداد 13 هزار نفر را با هدف توانمندسازی و خوداتکایی و حفظ عزت و کرامت انسانی تحت پوشش دارد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان میانه در بحث مشارکت‌های مردمی همواره رتبه اول استان را کسب کرده است، افزود: در سال گذشته میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم شهرستان میانه 80 میلیارد ریال بود که با این اجناس و مبالغ پرداخت شده عمده مشکلات مددجویان رفع شده است.
جعفری اضافه کرد: تامین جهیزیه برای 420 نوعروس در شهرستان، حمایت از 750 یتیم و دانش‌آموز، پرداخت هزینه‌های پزشکی و درمانی بیماران، حل مشکلات دانش آموزان و دانشجویان از جمله خدمات سال گذشته است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) میانه به رسم هر سال در ماه مبارک رمضان نسبت به توزیع غذای گرم در بین نیازمندان اقدام می کند، گفت: سعی داریم از 15 تا 21 رمضان به پخت 8 هزار غذای گرم و توزیع آن ها در بین نیازمندان اقدام کنیم.
جعفری با اعلام اینکه 750 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد میانه دارای حامی هستند، افزود: 650 دانش آموز با سرپرستان از کار افتاده و بیمار بدون حامی هستند که امیدواریم این دانش آموزان نیز با نوع دوستی و خیرخواهی خیران شهرستان حامی داشته و مشکلات تحصیلی آنها نیز رفع شود.
وی تهیه سبد کالای غذایی در ماه مبارک رمضان برای توزیع در بین مستمندان را نیازمند کمک های نقدی و غیرنقدی خیران شهرستان دانست.
رییس کمیته امداد امام (ره) میانه در پایان به نقش خبرنگاران در افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان میانه اعتماد مردم به این نهاد حمایتی بالاست اما افزایش هر چه بیشتر این اعتماد سبب خواهد شد تا ما نیز به پشتوانه مردم با اقتدار و قوت قلب بیشتری در راه رفع مسائل و مشکلات مددجویان تحت پوشش قدم برداریم.
جعفری بازگو کردن ضعف و قوت این نهاد از سوی خبرنگاران را باعث تقویت نقاط قوت و جبران نقاط ضعف دانست و افزود: هدف اصلی این کمیته توانمندسازی، خود اتکایی و حفظ عزت و کرامت انسانهاست که امیدواریم با آگاهی از نقاط ضعف و قوت کمیته بتوانیم در رسیدن به اهداف کمیته موفق تر از گذشته عمل کنیم.
خبرنگار: غلامی ** انتشار: رستگار
3071/7231/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.