به گزارش ایرنا، یعقوب نماینده روز شنبه در نشست شورای هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان بناب افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی، بزرگ ترین سرمایه گذاری در تمام بخش ها انجام شده ولی حلقه مفقوده این سرمایه گذاری نبود زنجیره آموزش است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 25 دستگاه و نهاد از بودجه دولتی برای ارائه آموزش های فنی ارتزاق می کند، یادآوری کرد: اعتبار خوبی در این بخش هزینه می شود ولی بنده به عنوان متولی این کار در استان از خروجی این بخش رضایت ندارم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از فعالیت 28 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 600 آموزشگاه آزاد نیز در سطح استان در این بخش فعال است.
نماینده با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال در بخش آموزش هزینه شد، ادامه داد: توجه نکردن به امر آموزش به عنوان حلقه مفقوده در اشتغال بوده و تمام صنایع نیازمند آموزش است.
وی گفت: با توجه به کاهش تمایل دولت در زمینه تصدی گری در بخش های صنعتی و تولیدی، ایجاد تعامل بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بخش های خصوصی زمینه ساز اشتغال زایی و کاهش بیکاری است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از اجرای طرح های 'کاج'، نظام استاد شاگردی و 'تکاپو ' به عنوان طرح های جدید برای آموزش و اشتغال در کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها به همت دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و هدایت تولیدات صنایع داخلی به سمت بازارهای هدف به صورت محصولاتی بازار پسند اجرا می شود.
نماینده، با اشاره به حمایت های بخش خصوصی از مراکز مهارت آموزی این سازمان افزود: برای پررونق کردن مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان بناب با برخی شرکت های معتبر همکاری می کنیم.
وی گفت: با استفاده از امکانات و ظرفیت مرکز و خانه های سازمانی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مرکز شبانه روزی برای جذب کارآموزان در آموزش فنی و حرفه ای بناب راه اندازی می کنیم.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
تنظیم کننده: پرویز بابائی** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.