امام جمعه تبریز گفت: عزت و تمام داشته‌های ما به برکت تلاش‌های امام(ره) است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز، اظهار کرد: از محضر بزرگان این خطه و آیت الله شبستری اجازه می خواهم تا در این جایگاه قرار گیرم، ماه مبارک رمضان است و مهمترین اثر آن نیز تقوا و خداترسی در باطن و ظاهر است. وی با تاکید بر اینکه روزه یگانه عبادت مخفی است که دیده نمی شود، گفت: روزه گرفتن اراده‌ی انسان را قوی می کند و موجب تقویت عاطفه می‌شود، فرد روزه دار حال گرسنگان را درک می کند و ماه رمضان نیز زمینه‌ی تقرب الهی است و بشر می تواند بیشتر به حساب نفس خود برسد.
وی افزود: اولین مرحله‌‌ی مراقبت و کنترل نفس، مشارطه است و فرد با خدا شرط می‌بندد که کارهای ناشایست انجام ندهد؛ دومین مرحله نیز مراقبه بوده و انسان نگهبان جان خویش است که مبادا شروط خود را با خدا زیرپا بگذارد و سومین مرحله نیز محلسبه است که فرد خود را مورد محاسبه قرار می دهد و نفس خویشت را بازجویی می‌کند؛ این بازجویی باید هر روز انجام گیرد.
امام جمعه تبریز افزود: مصلی بزرگ امام خمینی(ره) یکی از یادگارهای ارزشمند آیت‌الله مجتهد شبستری است، در زمان این عالم این مکان توسعه یافت، سالن ‌همایش مصلی و توجه این عالم به حوزه‌های علمیه و توجه ویژه‌ای که به جوانان و خانواده‌های شهدا داشتند را هرگز فراموش نمیکنیم و امیدواریم پروژه‌های فرهنگی پس از پیگیری و پایان یافتن به دست خودشان افتتاح شود.
وی گفت: روز یکشنبه همزمان با ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب، مراسمی در مصلی از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار می‌شود؛ عزت و تمام داشته‌های ما به برکت تلاش‌های امام(ره) است، عالمی که داری ویژگی‌های خاص بود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام(ره)، افزود: جامعیت، بعد اخلاقی و عرفانی و سیره ی سیاسی و عملی امام(ره)، نظم و انضباط، مدیریت و مدیریت بحران، مردم‌داری و.. از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی امام(ره) است.
وی افزود: از فیوضات الهی بود که مقام معظم رهبری در حادثه تروریستی ۱۳۶۰ سالم بمانند و رهبری نظام ایران و هدایت مسلمانان جهان را به عهده بگیرند.
وی در پایان تاکید کرد: از مردم تبریز که در مراسم استقبال ما را شرمنده کردند، قدردانیم و مسئولیت ما نیز دوچندان شد، امید است که بتوانیم به خوبی از عهده‌ی این مسئولیت بربیاییم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.