به گزارش ایرنا، یعقوب نماینده روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال افزود: طرح 'کارآموزی در محیط واقعی کار ' برای اولین بار با عنوان طرح استاد- شاگردی از سوی استاندار آذربایجان شرقی در کشور مطرح شد.
وی ادامه داد: این مدل آموزشی جزو پیشرفته ترین مدل های آموزشی دنیا در کشورهای پیشرفته است.
نماینده با اشاره به اجرای چهار طرح ویژه در استان گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان جوان، طرح آموزش در محیط واقعی کار، طرح اوقات فراغت فرصتی برای ایجاد مهارت و همکاری در اجرای پروژه های مربوط به طرح تکاپو در استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: طرح 'کارآموزی در محیط واقعی کار' یکی از روش های آموزشی فنی و حرفه ای است که مهارت و شایستگی های مورد نیاز یک حرفه از مربی به دانش آموز همراه با تولید محصول و ارائه خدمت آموزش داده می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار، استمرار و تثبیت اشتغال مورد نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی، استفاده از ظرفیت های آموزشی در محیط های کارگاهی و تنوع الگوهای آموزشی از جمله اهداف این طرح است.
وی افزود: حداقل سن مهارت آموزان 15 سال بوده و در کنار داشتن شرایط توانایی های لازم متناسب با استانداردها باید تابعیت ایرانی داشته باشند و نباید از کارکنان فعلی کارگاه باشند.
نماینده تاکید کرد: این طرح برای افراد دیپلم و زیر دیپلم است و تمامی کارآموزانی که مراجعه می کنند تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان قرار می گیرند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.