به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی، روز چهارشنبه در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این شهرستان افزود: تقویت مسائل دینی و اعتقادی جوانان در برنامه های اوقات فراغت پیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
وی تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان را از مهمترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی عنوان و اظهار کرد: ارزش گذاری و برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه در زمان کنونی ضروری است.
مراثی گفت : امسال و براساس برنامه ریزی های انجام شده، در 12 پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در رشته های قرآنی، فرهنگی هنری، ورزشی و مهارتی و علمی و کمک آموزشی انجام و پیش بینی می شود از حدود 11 هزار دانش آموز این شهرستان بیش از 60 درصد از برنامه های اوقات فراغت بهره مند شوند.
وی افزود: در فصل تابستان دستگاه های مختلفی برای غنی سازی اوقات فراغت تلاش می کنند اما باید این دستگاه ها با هم هماهنگ و هم جهت شده و در راستای اهداف مشترک عمل کنند.
فرمانداری عجب شیر با تاکید بر توجه به روستاها در برنامه ریزی های ستاد اوقات فراغت، یادآور شد: رشد خلاقیت ها، استعدادها و توانمندی های نسل جوان در مناطق روستایی و محروم نیازمند توجه بیشتر و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت ها است.
مراثی، بر اولویت قراردادن برنامه ها و فعالیت های قرآنی در برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تاکید کرد و ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این امر، شرکت کنندگان باید از حضور استادان و مربیان متعهد و مجرب بهره مند شوند.
وی خواستار ثبت برنامه های اوقات فراغت در سامانه پورتال اوقات فراغت شد و گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان، مسوولان دستگاه ‎های اجرایی برنامه‎ های خود را به فرمانداری اعلام کنند.
مراثی از اعضای ستاد ساماندهی جوانان خواست تا با برنامه ‌ریزی دقیق و تدوین راهکارهای اجرایی برای بهبود وضع جوانان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: متولیان امور فرهنگی و تشکل های دولتی و غیر دولتی باید برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان تلاش دوچندان داشته باشند زیرا غنی سازی اوقات فراغت بستر توسعه، پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر جامعه را فراهم می کند.
وی خواستار اعلام و اطلاع رسانی برنامه های اوقات فراغت در سطح این شهرستان و تشکیل کلاس ‌های تفریحی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای دانش ‌آموزان شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.