آیت الله محسن مجتهدشبستری روز سه شنبه در آئین بدرقه مردم تبریز از وی در فرودگاه بین المللی این شهر، افزود: من توصیه رهبری را به همه مردم آذربایجان می کنم و آن این است که مردم ولایت مدار و با بصیرت این خطه باید تلاش کنند همواره انقلابی بودن و انقلابی ماندن را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه این انقلاب مفت و مجانی به دست نیامده است، اظهار کرد: در این راستا طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید مدیریت ها انقلابی باشد و مسئولان بیش از پیش به مدیریت جهادی و انقلابی توجه کنند.
آیت الله مجتهدشبستری از اقشار مختلف مردم آذربایجان درخواست کرد تا در صحنه های مختلف حاضر شوند و آنرا تداوم بخشند.
وی از آذربایجان به عنوان استان حساس در کشور نام برد و از اهالی این خطه از ایران اسلامی خواست تا مراقب تمام تحولات باشند، چون این منطقه از هر جهت مورد طمع دشمنان بوده است، مثل اوایل انقلاب که می خواستند با جدا کردن این استان از ایران به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.
امام جمعه سابق تبریز گفت: دشمنان زمانی خواستند آذربایجان را تجزیه کنند و بارها این توطئه ها تکرار شد، اما غیرت و ایمان مردم آذربایجان مانع از آن اهداف شوم شد تا آذربایجان عزیز از میهن اسلامی جدا نشود، باید حواستان جمع باشد و مراقب باشید.
آیت الله مجتهدشبستری از مردم خواست تا پاسدار خون شهدا باشند، زیراکه 200 هزار شهید در دوران دفاع مقدس داده ایم و این اسلام و انقلاب برای ما عزیز است.
وی ادامه داد: این همه خون به پای انقلاب و نظام ریخته شده است و هنوز بسیاری از شهدا پیدا نشده و همه روزه شاهد دفن پیکر آنها در اقصی نقاط کشور هستیم و ما باید امروز پاسدار زحملات شهدا و رزمندگان باشیم.
امام جمعه سابق تبریز با قدردانی و طلب حلالیت از مردم آذربایجان و تبریز، گفت: مردم تبریز امروز عملا' ثابت کردند برخلاف بعضی شهرها، خوش استقبال و خوش بدرقه هستند، و همواره در طول 22 سال گذشته زحمات زیادی را به آنان داده ام.
آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: شاید مراسم استقبال در 22 سال قبل این میزان جمعیت نبود، از همه تشکر می کنم، از اظهار محبت اقشار مختلف مردم که نشان از ولایت مداری است، بسیار سپاسگذارم.
وی ادامه داد: من طلبه ای ناچیز هستم، اما می دانم که عشق به ولایت شما باعث ابراز ارادات به من شده است.
آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه به برگزاری آئین امروز بدرقه اصلا راضی نبوده است، گفت: اما مقتضای بزرگواری دوستان باعث شد تا با زبان روزه بیایند و مرا شرمنده کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه سابق تبریز با 80 سال سن پس از 22 سال به دلیل شرایط جسمانی از این سمت خداحافظی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم از روحانیون برجسته آذربایجان و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان امام جمعه جدید تبریز منصوب شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.