به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن زاده اظهارکرد: عملیات سمپاشی درختان با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از طغیان شته ها هر ساله در 2 نوبت انجام می شود.
وی افزود: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ های مختلف در مناطق سطح تبریز انجام می شود.
حسن زاده خاطرنشان کرد: از جمله آفات مهم این فصل از سال شته ها، کنه ها و برگخوارها هستند و گیاهی را درطبیعت نمی توان یافت که دراوایل زندگی خود مورد حمله آفات مختلف به ویژه شته ها قرار نگیرد .
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز ادامه داد: این آفت علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها و اختلال در امر فتوسنتز، همچنین ناقل بیماری های ویروسی نیز هستند .
حسن زاده خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار و در زمان مناسبی از رشد شته ها، سمپاشی درختان سطح شهر در حال انجام است.
وی از شهروندان تبریزی درخواست کرد جهت جلوگیری از مسمومیت های احتمالی مراقبت های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هرچه بهتر عملیات سمپاشی همکاری های لازم را با عوامل فضای سبز به عمل آورند.
3 هزار هکتار از وسعت 25 هزار هکتاری تبریز فضای سبز است.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.