مرتضی آبدار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور جمع آوری و ثبت اطلاعات این فروشگاه ها در استان از سوی این اداره کل فراخوان صادر شده است و فعالان و مالکان این فروشگاه ها می توانند آدرس، شماره تلفن و نام مالک را به شماره 09144085296 ارسال کنند.
وی اظهار کرد: اطلاعات مذکور پس از جمع بندی و تکمیل در سایت این اداره کل به آدرس www.eachto.ir در دسترس گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: جمع آوری و ثبت اطلاعات این فروشگاه ها در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در سال جاری انجام می شود.
آبدار ادامه داد: اهتمام در راستای تولید و فروش صنایع دستی و جلوگیری از عرضه محصولات بی‌کیفیت با هدف ارتقا آگاهی و ایجاد فرهنگ خرید صنایع دستی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
آذربایجان شرقی از کانون های صنایع دستی ایران بوده و انواع فرش، قالیچه، جاجیم، خورجین، گلیم، شال، گلیمچه، ظروف سفالی و سرامیک، اقسام سبد حصیری، پارچه های پشمی و ابریشمی، سوزن دوزی، نقره سازی، قلاب بافی، حوله و پتوبافی، کفاشی و کفش دوزی از عمده صنایع دستی استان را تشکیل می دهد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.