به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در نشست شورای معاونان استانداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه انتخاب تبریز به ‌عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام در سال 2018 فرصتی مناسب برای جهانی‌سازی نام این شهر است، افزود: تحقق تبریز 2018 برای تعاملات و ارتباطات فرهنگی میان مردم و فرهیختگان مهم بوده و باید همه دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی، تمامی امکانات خود را برای برگزاری تبریز 2018 بسیج کنند.
وی اظهار کرد: پتانسیل‌های فراوانی که در تبریز وجود دارد ظرفیت بالایی را برای آن بوجود آورده تا در سال 97 ظرفیت‌های این شهر ظهور و بروز پیدا کند و در تحقق این رخداد بزرگ، باید از تمامی امکانات موجود برای بازآرایی جاذبه ها و توانمندی های تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی استفاده شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تحقق این رویداد نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دست‌اندرکاران و مجموعه های کاری است، یاداوری کرد: دستگاه‌های ذیربط در این راستا باید با همکاری و همدلی به‌صورت عملیاتی و جدی پای‌کار بیایند.
جبارزاده با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات و کمیته‌های مرتبط و اتخاذ تصمیمات کاربردی و زمان‌بندی دقیق بهره برداری از پروژه‌ها، ادامه داد: در راستای عملی شدن سریع برنامه های این رویداد، سازمان برنامه و بودجه استان باید تا حصول نتیجه، مصوبات را تعقیب و پیگیری کند.
وی با تاکید بر بررسی و مانیتورینگ مصوبات ستاد تبریز 2018، گفت: همه برنامه‌ها و مصوبات ستاد تبریز 2018 ضمن بررسی کارشناسی، باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای تحقق این رویداد، باید با پیش‌بینی برنامه‌های مناسب از نتایج مؤثر آن در جامعه بهره‌مند شویم، اظهار کرد: برنامه‌های تبریز 2018 باید با سرعت تمام پیش برود و در این مسیر هر کسی که کوتاهی و قصور کند باید عذرش بلافاصله خواسته شود.
جبارزاده با بیان اینکه تحقق این رویداد فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگی و اقتصادی تبریز و به ‌تبع آن استان است، افزود: برای مشارکت در کلیه فعالیت‌های این رخداد، لازم است جلسات هماهنگی 2018 هر دو هفته یکبار و بصورت منسجم و مستمر تشکیل و مصوبات و صورتجلسات بطور جدی پیگیری شود.
به گزارش ایرنا در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
این سازمان که با 57 کشور، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است، از تمامی کشورهای عضو درخواست کرد به منظور معرفی شهرهای نمونه گردشگری جهان اسلام، یکی از شهرهای خود را به‌ عنوان نماینده آن کشور معرفی کنند که 2 شهر تبریز و یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط مد نظر این سازمان به ‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
پیش از این شهرهای قدس و قونیه به ترتیب به‌ عنوان شهرهای نمونه گردشگری سال‌های 2015 و 2016 انتخاب شده بودند و اجلاس اخیر کارشناسان ارشد گردشگری این سازمان شهرهای مدینه منوره و تبریز را به عنوان شهرهای نمونه گردشگری برای سال‌های 2017 و 2018 برگزیدند.
رشد گردشگر داخلی تبریز، وجود آثار تاریخی فرهنگی اسلامی، میزان توسعه یافتگی زیرساخت‌ها و وجود روستاهای هدف گردشگری از جمله شاخص‌های انتخاب این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری اعلام شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
6120/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.