غلامرضا عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: بر این اساس ، علی فتاح پور و مسعود فرمانی از مراغه در لیست دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی و آسیایی جاکارتا قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: این 2 بازیکن جوان رشته سپک تاکرای آذربایجان شرقی به همراه سایر دعوت شدگان به تیم ملی در مرحله جدید اردوی آمادگی تیم ملی سپک تاکرای جوانان شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: مرحله جدید اردوی آمادگی تیم ملی سپک تاکرای جوانان کشور پس از ماه مبارک رمضان زیر نظر کادر فنی این تیم برگزار می شود.
وی گفت: امیدوارم که هر 2 بازیکن جوان و مستعد مراغه ای با درخشش در اردو ، به عضویت تیم ملی جوانان در آیند تا به همراه این تیم در رقابت های آسیایی و جهانی حضور داشته باشند.
وی با اشاره به ظرفیت های مناسب رشته سپک تاکرا در مراغه افزود: با توجه به امکانات و استعدادهای جوان و نیز میزبانی شایسته از مسابقات قهرمانی جوانان کشور، یک مرحله از اردوهای آمادگی تیم ملی نیز در این شهرستان برگزار می شود.
سپک تاکرا شبیه والیبال است اما به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می ‌شود این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم 3 بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند 2 ست از 3 ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست 21 امتیاز دارد که در ست سوم تنها کسب 15 امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی ا‌ست.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.