حجت الاسلام فریدون مطهری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح فرهنگی و معنوی، روزه داران و میهمانان الهی از برنامه های مختلف از جمله سخنرانی های مذهبی توسط روحانیان، جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم، برپایی نمازهای یومیه به صورت جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز در امامزادگان سیدمحمد(ع) و سید ابراهیم(ع) چکان و برخی از مساجد شاخص این شهرستان از جمله مسجد جامع، شهدا، آقا محمدتقی، خاتم الانبیا (ص)، جامع پهرآباد و صاحب الازمان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران که هرساله به صورت برنامه ای معنوی در ماه مبارک رمضان با استقبال رزوه داران در این شهرستان اجرا می شود، امسال نیز به صورت مستمر از ساعت 15 هر روز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری آیین ختم قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان گفت: این آیین فرهنگی و معنوی در آخر ماه رمضان در این شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: در طرح ضیافت الهی که در بقعه ها و اماکن متبرکه این شهرستان در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شد، حدود 15 هزار نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان شرکت داشتند.
شهرستان مراغه با اماکن متبرکه از جمله امامزادگان سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع) دارای 667 موقوفه شامل 619 متصرفی، 47 غیرمتصرفی و یک هزار و 691 رقبه بوده و با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.