به گزارش خبرآنلاین از تبریز، به مناسبت با ورود عظیم قیچی ساز کوهنورد تبریزی به کشور مراسم استقبال از اولین ایرانی عضو باشگاه هشت ‌هزارمتری کوهنوردی جهان، هفته دوم خرداد ۱۳۹۶ با حضور علاقه‌مندان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم، اتوبوس‌هایی برای حرکت از چهار میدان آزادی، امام حسین (ع)، ونک و آرژانتین درنظرگرفته شده است.
گفتنی است، عظیم قیچى ساز کوهنورد جوان تبریزی روز جمعه گذشته ٢٩ اردیبهشت ماه پا بر قله ٨٥١٦ مترى لوتسه در هیمالیا گذاشته با اهتزاز پرچم ایران بر فراز قله لوتسه نام خود را به عنوان «نخستین ایرانی در باشگاه هشت‌هزارمتری‌های کوهنوردی جهان» ثبت کرد.
‏‎عظیم قیچی‌ساز هیمالیانورد پرتلاش تبریزی پس از ٤٠ روز تلاش مداوم روى این قله و در ادامه ٩ سال فعالیت پیوسته و خستگى‌ناپذیر روى ١٤ قله بالاى هشت‌هزارمترى جهان این افتخار بزرگ را برای مردم ایران به ارمغان آورد.
لازم به ذکر است، اورست نخستین هشت‌هزارى بود که در سال ١٣٨٤ تسلیم اراده عظیم قیچى‌ساز شد ولى برنامه اصلى او براى ورود به باشگاه هشت‌هزارمترى‌ها از سال ١٣٨٧ و با صعود به قله برودپیک آغاز شد. پس از آن قله‌هاى دائولاگیری، نانگاپارت، کانچن‌چونگا، گاشربروم ١، گاشروبروم٢، کی٢، ماناسلو، آناپورنا، ماکالو، چواویو، شیشاپانگما و اورست، خود را به نفس‌ها و قدم‌هاى این پهلوانِ دلاور ایرانى سپردند که تمامى صعودهایش را بدون استفاده از اکسیژن مصنوعى و شرپا به پایان رسانده است.
این گزارش حاکى است که با فتح لوتسه عظیم قیچى‌ساز شانزدهمین کوهنوردى است که ١٤ قله بالاى هشت‌هزارمترى جهان را بدون کپسول اکسیژن و شرپا صعود کرد و در این راه ١١٥٩٦٥ متر را در ارتفاعات رشته کوه‌هاى هیمالیا و قراقروم بالا رفته است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 658162
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.