به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار صالح رحمتی در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح ملکان با تبریک سوم خرداد سالروز حماسه عظیم و باشکوه آزادسازی خرمشهر اظهارکرد: ملت بزرگ ایران همواره در طول تاریخ گردنه‌های متعددی را پشت سر گذاشته است و در این میان دفاع مقدس هشت‌ساله برگ زرینی به تاریخ پرافتخار ملت ایران و عبور سرافرازانه از این گردنه پرپیچ‌ و خم بود.
وی گفت: آزادسازی خرمشهر نماد غیرت و اراده پولادین ملت ایران در برابر دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب است.‎
وی با اشاره به رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، بر تبیین حماسه سازی ها و دلاوری‌های ملت ایران برای معرفی به نسل سوم و چهارم انقلاب تأکید کرد و گفت: هویت ملی و اسلامی امروز با فداکاری‌های آن دوران گره‌خورده است .
فرمانده سپاه ملکان گفت: فتح خرمشهر در حقیقت نماد وحدت و ایستادگی ملت بود و امروز نیز باید ملت در سایه وحدت و همدلی در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بایستد و مشکلات را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی حل کند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 شد سوم خرداد، خاطر نشان کرد: سوم خرداد فرصت مناسبی برای بیان حماسه رزمندگان در آزادسازی خرمشهر است تا نسل امروز بداند امنیت، رفاه و آسایشی که در کشور حکمفرماست حاصل مجاهدت و رشادت چه افرادی است.
سرهنگ رحمتی با بیان اینکه حماسه خرمشهر متعلق به همه نسل‌هاست، ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از حماسه غرورآفرین آزادسازی خرمشهر، همچنان نیازمند فرهنگ بسیجی برای پیشرفت و سربلندی کشور در تمامی عرصه‌ها هستیم.
وی با اشاره به این‌که رژیم بعثی عراق با حمایت و پشتیبانی 30 کشور جهان به جنگ ایران آمده بود اما پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، دنیا را متحیرکرد، افزود: دوران دفاع مقدس ملت ایران تنها جنگی بود که یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت و این نشان از اقتدار و برتری رزمندگانی بود که با اتکال به خداوند متعال، نیروی ایمان و پیروی از ولایت‌فقیه اجازه ندادند دشمن به خاک این کشور دست‌درازی کند.
فرمانده سپاه ملکان خرمشهر را نماد پایداری، ایثار و جاودانگی همیشگی ملت ایران دانست و تأکید کرد: در سالروز فتح خرمشهر باید در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، ازخود گذشتگی و انتقال آن به نسل جوان کشور تلاش کنیم.
در پایان این مراسم از چند بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس تجلیل شد.
سوم خرداد سال 1361 با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.
خبرنگار: قادر منجمی** انتشار: پرویز انصاری
7228/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.