به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محمد رضا هنرور روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت سالروز سوم خرداد در سپاه ناحیه عجب شیر افزود: آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ ترین اهداف عملیات الی بیت‌ المقدس در هشت سال دفاع مقدس و افتخاری بزرگ در تاریخ این مرز و بوم است.
وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بزرگترین عملیات از نظر وسعت بود و رزمندگان با رشادت ها و مجاهدت های خود با عبور از عرض رودخانه، با فتح خرمشهر به پیروزی نهایی رسید.
وی با بیان اینکه این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌ شود، اضافه کرد: به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است.
وی با اشاره به برگزاری آیین های ویژه گرامیداشت حماسه سوم خرداد گفت: به همین منظور و به پاس گرامیداشت حماسه آفرینی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و عملیلت غرورآفرین بیت المقدس، بیش از 10 برنامه گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در عجب شیر برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری همایش و یادواره‌ های شهدا با سخنرانی یادگاران دفاع مقدس، مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، غبار روبی مزار شهدا، اجرای صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و نیز برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر از جمله برنامه‌های این روز هستند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 15 نفر از یادگاران انقلاب اسلامی و رزمندگان جنگ تحمیلی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.
عجبشیر با 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.