رئیس هیات سپک تاکرای مراغه روز سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات برای اولین بار به صورت پایلوت و با حضور 10 تیم در 2 گروه پنج تیمی به مدت 2 روز در مراغه برگزار شد.
وی ادامه داد: در مرحله پایانی این مسابقات تیم مدرسه نمونه سیفی و شهید حسین نژاد با شکست حریفان به دیدار پایانی راه یافتند که در دیدار نهایی، تیم شهید حسین نژاد با غلبه بر حریف موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
وی اضافه کرد: در این رقابت ها مهدی رحمانی با رای کمیته برگزاری مسابقات به عنوان بهترین بازیکن و پیمان رحیمی به عنوان پدیده این دوره از مسابقات آموزشگاهی معرفی شدند.
وی گفت: این دوره از مسابقات دانش آموزی در سطح این شهرستان، بخشی از روند استعدادیابی این رشته ورزشی و انتخاب چهره های برتر و مستعد برای حضور در تیم های ملی در سطوح پایه است.
عبدی افزود: مراغه، از استعدادهای مناسبی در رشته سپک تاکرا برخوردار بوده و برگزاری اولین دوره مسابقات آموزشگاهی نقطه آغازی برای کشف استعدادهای این رشته در منطقه است.
سپک تاکرا شبیه والیبال است اما به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می ‌شود این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم ۳ بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند ۲ ست از ۳ ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست ۲۱ امتیاز دارد که در ست سوم تنها کسب ۱۵ امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی ا‌ست.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.