به گزارش ایرنا، سید محمد عابدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تخلفات انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر اهر و میان‌دوره‌ای مجلس دهم در ایام رسمی تبلیغات، اظهار کرد: تمامی فعالیت های کسانی که به‌عنوان نامزد در انتخابات شرکت کرده‌اند از طریق مبادی مسئول مستندسازی شده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه هواداران بیشتر کاندیداها پوسترهای تبلیغاتی خود را بر روی تیرهای چراغ‌برق، ترانس‌ها، دیوار، جاده‌ها چسبانده و خیابان نویسی کردند، گفت: اگر متخلفان به شورا و مجلس راه یابند چگونه برای شهر و منطقه مؤثر خواهند شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهر ادامه داد: مردم این شهرستان آگاه و هوشیار هستند و در انتخابات‌ گذشته به‌خوبی نشان داده‌اند که هیچ‌گاه به‌ عکس و یا پوستر نامزدها رأی نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود توصیه‌هایی که به کاندیداها شده بود، شاهد تخلفات انتخاباتی گسترده در شهرستان اهر بودیم، گفت: مردم اهر به‌ وضوح مشاهده کردند که کاندیداها تا چه اندازه‌ای قانون و مقررات را رعایت کردند و همین مردم بر اساس قانون‌مداری به کاندیداها رأی می‌دهند.
عابدی با اشاره به اینکه انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر به‌ صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: برای این دوره 57 شعبه پیش بینی شده که 56 شعبه ثابت و یک شعبه به‌صورت سیار آماده اخذ آرای مردم است.
فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه همانند سال‌های گذشته هیچ گونه دغدغه ای در ارتباط با تأمین امنیت انتخابات در این شهرستان نداریم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت صندوق‌های اخذ رأی آمادگی کاملی دارند و علاوه بر این امنیت شعبه‌های رأی گیری هم در داخل شهر و هم در روستاها برعهده این نیروهاست.
در شهرستان اهرتعداد 85 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و تعداد 80 نامزد در انتخابات شوراها رقابت می کنند که تعداد 7 نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب خواهند شد.
تعداد15نفر نیز از حوزه انتخابیه اهر و هریس در انتخابات میان دوره ای مجلس دهم برای کسب یک کرسی با هم رقابت می کنند.
اهری ها در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم مشارکت60درصدی داشتند .
شهرستان اهر با 150 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.
خبرنگار: رضابالاگر**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7225/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.