به گزارش روز جمعه ایرنا، سعید شبستری خیابانی گفت: اگر در شناسنامه افراد، شماره ملی نیز وجود داشته باشد، نیازی به ارائه کارت ملی نخواهد بود در غیر اینصورت، به صرف داشتن شناسنامه و دانستن کد ملی خود می‌توانند رای دهند.
وی گفت: انتظار داریم مردم فهیم ایران اسلامی و به خصوص مردم شریف و متدین استان با حضور پرشور در پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر خلق کنند.
وی با بیان اینکه حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق های رای، تقویت نظام را در پی خواهد داشت، اظهارکرد: حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات، نقشه‌های دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی را خنثی می‌کند.
بر اساس این گزارش، 2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66هزار و 102 نفر از آن ها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در این استان پیش‌بینی شده است.
12هزار و 831 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی حضور دارند.
522 صندوق اخذ رأی برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در 2 حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس پیش‌بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر است.
20 نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت دارند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.
برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در آذربایجان شرقی، 3‌میلیون و 145هزار برگ رأی و برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، 421هزار برگ رأی تهیه و توزیع شده است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.