یوسف شکوری روز پنجشنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا اظهارکرد: در صورت نیاز سایر رسانه ها همچون خبرگزاری ها برای ارتقای سرعت و ظرفیت سرویس های مخابراتی آن ها آماده همکاری هستیم.
وی گفت: با هماهنگی با ستاد انتخابات استان در شعب اخذ رای سرویس انتقال دیتا و ارتباط تلفنی تامین شده است و همه فرمانداری ها به شبکه فیبر نوری متصل شده اند تا از سرعت و پایداری بالاتری برخوردار باشند.
شکوری اعلام کرد: کارکنان شرکت مخابرات برای نگهداری و پایداری ارتباطات در روز انتخابات درحال آماده باش خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه های اجرایی استان به فیبرنوری متصل هستند، از جداسازی اینترنت بین الملل و اینترانت خبرداد و گفت: هزینه دسترسی به محتواهای داخلی نصف شده است.
وی با اشاره به آغاز واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل، بنگاه های اقتصادی و ادارات در شهر تبریز، گفت: سال گذشته تعداد 55 هزار پورت در این شهر ظرفیت سازی شده و امسال تلاش می‌کنیم دسترسی تا منازل را تا 120 هزار پورت ارتقاء داده و همچنین در دیگر شهرهای بزرگ استان نیز در زمینه دسترسی مردم به بستر فیبرنوری ظرفیت‌ سازی کنیم.
شکوری خارطنشان کرد: فیبرنوری قابلیت ارایه خدمات اینترنتی با سرعت 50 تا 1000مگابیت برثانیه را دارد.
وی با بیان اینکه نام تجاری این سرویس 'تانوما' است، اعلام کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پورتال شرکت مخابرات ایران، از طریق سامانه شرکت مخابرات ایران به نشانی WWW.TCI.IR شماره تلفن خود را وارد کرده و اگر برای آن‌ها بسترسازی شده باشد اقدام به ثبت نام کنند تا سرویس مورد نظرشان دایر شود.
وی با بیان اینکه سرویس تانوما جان تازه ای به استارت آپ ها و تولیدکننده های محتوا می دهد، گفت: در راستای اشتغال زایی با زیرساخت های ایجاد شده علاقمندیم متخصصان حوزه فناوری اطلاعات بخش اعظم محتوای مصرفی استان را در داخل تولید کنند.
شکوری اعلام کرد: شرکت مخابرات استان آماده میزبانی، توزیع و تحویل محتواها از طریق شبکه گسترده مخابرات به مصرف کننده هاست.
وی با اشاره اینکه رویکرد جهانی تولید ثروت به سمت استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی است، از شکل گیری نسل جدید فناوری ارتباطی با عنوان IOT ( اینترنت اشیا ) خبرداد و اشتغال زایی زیادی با راه اندازی این نسل پیش بینی می شود.
شکوری با اشاره به اجرای 11 هزار و 92 کیلومتر فیبر نوری در استان آذربایجان شرقی توسط شرکت مخابرات، گفت: 482 روستای استان از اینترنت پرسرعتADSLمخابرات برخوردارند.
وی با اعلام اینکه شرکت مخابرات دارای 533 مرکز ارسال داده اینترنت پرسرعت در آذربایجان شرقی است، گفت: چتر وای فای در نقاط گردشگری، بوستان ها، پایانه های حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی و همچنین دستگاه های اجرایی شهر در راستای رویداد تبریز 2018 قبل از پایان ساجاری برقرار می شود.
شکوری تعداد مشترکان تلفن همراه اول در استان آذربایجان شرقی را 3.5 مشترک اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات 2 هزار و 400 سایت BTS در استان دایر کرده است.
مدیر منطقه مخابرات آذربایجان شرقی ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان را 91 درصد اعلام کرد و گفت: سال گذشته 790 سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه برای ارایه خدمات اینترنت پرسرعت در استان نصب و راه اندازی شد.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.