به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی روز چهارشنبه در همایش رای اولی ها در تبریز، آذربایجان را در طول تاریخ ، تاریخ ساز خواند و افزود: گام آغازین حرکت ملت ایران برای استقرار نظام جمهوری اسلامی را مردم آذربایجان برداشته است.
وی با بیان اینکه در انقلاب مشروطه نیز این فرزندان آذربایجان (ستارخان ها و باقرخان ها) بودند که در مقابل استبداد ایستادند، گفت: در 29 بهمن سال 1356 نیز پدران و مادران شما بودند که جرقه های انقلاب را زدند و در این انقلاب سهم بسیاری دارند.
پاشایی ادامه داد: به این خاطر است که می گویند 'آذربایجان سر ایران است' و شریان های حیاتی کشور به آذربایجان وابسته است و لشکر همیشه پیروز عاشورا برای فردای انقلاب نقش سرنوشت ساز داشته است.
وی با اشاره به این که حضور مستمر و پرشور جوانان به خصوص رای اولی ها نقش مهمی در آینده کشور دارد، اظهار کرد: این حضور تیری بر قلب دشمنان انقلاب اسلامی است و مردم آذربایجان به عنوان گروه های مرجعی هستند که دیگران نیز باید راه خود را از آن ها بگیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در چهار سال اخیر خاطرنشان کرد: آرامش، آسایش و امنیتی که امروز در کشور دیده می شود، مدیون تلاش ها و همت های مسئولان این دولت و هدایت های رهبر معظم انقلاب است.
وی تاکید کرد: شما جوانان برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باید در پیروی از رهبر معظم انقلاب و مسئولان دلسوز این نظام پیشتاز بوده و پشت سر آن ها حرکت کنید.
پاشایی ادامه داد: آنچه لایق آذربایجان است بهترین ها و اولین هاست و برای نمایش اتحاد و حضور ملی در روز 29 اردیبهشت ماه باید با قدرت گام برداشته و سعی کنیم تا دوباره آذربایجان جزو اولین ها باشد.
دو میلیون و 955هزار و 332 نفر از جمعیت آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66هزار و 102 نفر از آنها برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.