ابراهیم رییسی با بیان اینکه کارگاه‌های تولیدی ما دارد به اماکن توزیعی تبدیل می‌شوند، گفت: منشا این وضعیت ورود بی رویه کالاهایی است که قابلیت تولید آن در کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در مصلی امام خمینی (ره) تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و علمای این شهرستان اظهار کرد: افتخار بزرگی است که در جمع بسیار نورانی شما حضور داشته باشم و می دانم که این لطف شما به من به اعتبار خدمتگزاری من در نظام جمهوری اسلامی و سربازی برای این کشور است.

وی با اشاره به موضوع عدالت گفت: عدالت یعنی هرکس به حق شرعی و قانونی خود برسد. دختران و زنان این جامعه با حفظ منزلت اجتماعی و شان شان باید دارای جایگاه باشند.

رییسی افزود: ما معتقدیم کلید قفل مشکلات کسب و کار و بیکاری و رکود در این کشور حضور جوانان و مردم در صحنه مسائل اقتصادی است. اگر کشور ما مجموعه ای از نیروهای متراکم انسانی، فرهیخته و باسواد است، این نیروی متراکم انسانی که در نانوتکنولوژی، هوافضا پیروز و موفق بوده است، باید نه به صورت تزیینی بلکه به شکل واقعی، میدانی برای فعالیت داشته باشد.


وی گفت: آیا در شان این مردم است که از بیکاری رنج ببرند و کارگرها بیکار شوند؟ ۲۵۰ هزار کارگاه کیف و کفش و لباس یکی پس از دیگری تعطیل شده است و کارگاه‌های تولیدی ما دارد به اماکن توزیعی تبدیل می‌شود. منشا این وضعیت ورود بی رویه کالاهایی است که قابلیت تولید آن در کشور وجود دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت پس از چهار سال بگوید که چه کرده است؟ اینکه امر پیچیده‌ای نیست. وعده‌هایی که به مردم داده‌اید را بررسی کنید، از مردم بپرسید که آیا دولت به وعده‌هایش در زمینه رفع تبعیض عمل کرده است؟ اگر عمل نکرده چرا به دنبال رقیب هراسی است؟

وی گفت: آقایان می گویند شما دیپلماسی بلد هستید؟   می گوییم دیپلماسی یعنی چه، یعنی برقراری روابط خارجی با کشورهای دیگر در جهت تسهیل ارتباطات ورای رونق دادن به اقتصاد، فرهنگ و اصول و مبانی کشور. یعنی رابطه ما با عراق چقدر خوب است و بازار عراق چقدر دست ماست و چقدر دست ترکیه است، مگر رابطه ما با عراق خوب نیست؟ ما می گوییم سهم ایران در ۲۳۰۰ میلیارد دلار تجارت منطقه چقدر است. ما معتقدیم وزارت خارجه باید این کار را انجام دهد. اگر دیپلماسی به این معناست که به کشورهای بیگانه گفته شود اگر هوای ما را نداشته باشید ما در انتخابات رای نمی‌آوریم، ما این دیپلماسی را بلد نیستیم.

رییسی با بیان اینکه مسئله اقتصادی و تولید بسیار مهم است، ادامه داد: بعد از برجام می بینیم بنیه دفاعی و موشکی مورد تخریب قرار می‌گیرد که چرا توان موشکی را نشان می‌دهید. در دانشگاه شریف جلوی آزمایش موشکی را می‌گیرند و حالا در چنین شرایطی سند ۲۰۳۰ را هم به صورت داوطلبانه قبول کردند.

وی گفت: سوال ما این است که چرا کارگاه‌ها تعطیل و پنجاه درصد ظرفیت تولید تعطیل است. هفتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی تولید شد. این پول به کجا رفت؟ نگاه به بیگانه امروز مشکل کشور است و ظرفیت جوانان را نمی‌بینند. این آسیب خود را در اقتصاد کشور نشان داده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: تا می گوییم درباره عملکرد خود توضیح دهید شروع به تهمت زدن می‌کنند. ما از بزرگی تبعیت می‌کنیم که در برابر تهمت‌ها فقط سکوت کرد.

وی گفت: نگذارید مشکل بیکاری جوان ما را سرخورده کند. حرف و تهمت‌های زیادی به ما زدند اما بدانند ما با تشکیل دولت انقلابی چک برجام را نقد خواهیم کرد.

رییسی در پایان گفت: قلبم صندوقچه اسرار بسیاری است که فقط به دلیل پایبندی به اخلاق و قانون لب به سخن نمی‌گشایم، مصالح کشور از منافع شخصی مهم‌تر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.