به گزارش ایرنا، مظفر یوسف زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان شروع به کار دولت یازدهم پهنای باند اینترنت بین الملل در این استان 20 گیگ بود، گفت: ظرفیت این امکان ارتباطی در زمان حاضر به 190 گیگ ارتقا یافته و 130 گیگ به اپراتورها واگذار شده است.
وی همچنین از 4.5 برابر شدن ظرفیت اینترنت داخلی vpls در استان در 4 سال گذشته خبرداد و گفت: ظرفیت این خدمات ارتباطی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 20 گیگ بود که در زمان حاضر 90 گیگ شده و 70 گیگ زیربار رفته است.
یوسف زاده با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت اینترنت استان آذربایجان شرقی توسط ایرانسل خریداری شده است، خاطرنشان کرد: تبریز توزیع کننده اینترنت به شمالغرب کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اجرای 2 هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری بین شهری در استان ، گفت: 75 درصد آن در 4 سال گذشته اجرا شده است.
یوسف زاده توسعه فیبرنوری را در راستای تکمیل زنجیره ارتباطی و دستیابی به ارتباطات پایدار عنوان کرد.
وی با اشاره به فراهم بودن بستر زیرساخت برای توسعه خدمات ارتباطی در استان، از فعالان این حوزه خواست از ظرفیت موجود در جهت تولید محتوا و اشتغال زایی استفاده کنند.
مدیر کل ارتباطات و زیرساخت آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش سرعت اینترنت در برخی مناطق گفت: اپراتورها باید توزیع یک به هشت را رعایت کنند در غیر این صورت سرعت انتقال داده کم می شود.
وی توسعه همه جانبه شبکه های مادر مبتنی بر فناوری های نوین و متناسب با نیاز حال و آینده را از اهداف شکل گیری شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد و گفت: این شرکت در جهت بهره وری و اثر بخشی بیشتر و در مسیر تبدیل شدن کشور به قطب ارتباطی منطقه فعالیت می کند.
یوسف زاده خدمات قابل ارائه توسط این شرکت را شامل اتصال به شبکه اینترنت جهانی، اتصال به مخابرات کشورهای همسایه ، انتقال ترافیک بین شهری و بین الملل ، ترانزیت ارتباطات مرز به مرز ، ارائه امکانات مخابراتی مثل فضا، دکل و آنتن همچنین انتقال پهنای باند صدا، تصویر و دیتا برشمرد.
این نشست خبری در آستانه روز جهانی ارتباطات برگزار شد .
اتحادیه جهانی مخابرات شعار ' دیتای بزرگ برای تاثیر کلان ' را در سال جاری برای روز جهانی ارتباطات ( 17 می مصادف با 27 اردیبهشت ) تعیین کرده است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.