به گزارش ایرنا، شهردار تبریز در مراسم آبگیری این دریاچه با اشاره به اهمیت احداث داغ گولی در عینالی، گفت: همزمان با اجرای چندین پروژه مهم در این تفرجگاه، تولد دریاچه داغ گؤلی در بام تبریز نقش موثری در جذب گردشگر و مطرح شدن این تفرجگاه به عنوان قطب گردشگری تبریز در سال 2018 خواهد داشت.
صادق نجفی، احداث دریاچه داغ گولی را از پروژه های ماندگار در این تفرجگاه دانست و اظهار کرد: این دریاچه 54 هزار مترمکعبی علاوه بر تأمین قسمتی از آب مورد نیاز پهنه های جنگل کاری شده عینالی، با ایجاد امکانات رفاهی - تفریحی پیرامون آن می تواند به میزبانی هر چه بهتر از شهروندان تبریز و مهمانان و گردشگران کمک شایان توجهی کند.
وی با قدردانی از زحمات سازمان توسعه و عمران عینالی، افزود: اجرای پروژه های متعدد در چند سال اخیر در این تفرجگاه قابل تحسین است.
نجفی ادامه داد: پروژه هایی همچون کف سازی جاده اصلی تفرجگاه، توسعه 200 هکتار جنگل کاری با استفاده از درختان مثمره، تجهیز و بهسازی بوستان های حاشیه اتوبان پاسداران به خصوص پارک پیوند که سال گذشته افتتاح شد، ایجاد پارک طبیعت و حیات وحش و سایر اقدامات در حال اجرا و انجام گرفته تأثیر بسزایی در رونق صنعت گردشگری در این تفرجگاه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، تفرجگاه کوهستانی عینالی با 5600 هکتار وسعت در شمال شهر تبریز واقع شده و در حال حاضر بزرگ ترین تفرجگاه کوهستانی کشور به شمار می رود.
هر چند ارتفاعات عینالی تبریز تا 15 سال قبل تنها میعادگاه کوهنوردها و کوه روها بود، اما در زمان استانداری محمدعلی سبحان اللهی به سال 1380 و در سایه کوشش های انجام شده در این مدت، طرح جنگل کاری آن شروع شد تا به بستری برای ترویج ورزش همگانی و نیز تفرجگاه خانوادگی به ویژه در تعطیلات آخر هفته تبدیل شود.
کوه سرخ رنگ عینالی به ارتفاع یکهزار و 800 متری از سطح آب های آزاد در شمال تبریز قرار دارد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.