به گزارش خبرآنلاین، "نادر برهانی مرند" عصر چهارشنبه در آئین گشایش کمیته هنرمندان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: حضور هنرمندان در این مجامع به عنوان قشر فرهیخته و صاحب اندیشه جامعه راهی است برای هم پیمان شدن ایشان تا مردم را در تمایز خوب از بد با خود همراه کنند.

وی با تاکید بر حساسیت نقش هنرمندان در این برهه از زمان برای پیروزی عقلانیت و اعتدال تصریح کرد: تبریز همواره پیشتاز آزادی خواهی و عدالت بوده همچنانکه مجاهدان مشروطه 100 سال قبل در این شهر قیام کرده و پیشگام دموکراسی و مشروطیت برای ایران عزیز شدند.

نادر برهانی مرند، دموکراسی و حضور گسترده پای صندوق های رای، بازی برد برد است ادامه داد: اهل فرهنگ و هنر با بدست گرفتن این پرجم، به طور حتم پیروز این ماجرا هستند.

این کارگردان برجسته ایرانی اظهار داشت: احساس وظیقه کردم به عنوان کسی که در این عرصه 25 سال تلاش کرده، دردهای گذشته را یادآوری و بر لزوم حمایت از عقلانیت و اعتدال تاکید کنم.

وی با یادآوری اینکه در آن 8 سال بزرگترین رنج ها از سوی ممیزی های مختلف به اهالی فرهنگ و هنر تحمیل شد گفت: عموم هنرمندان از محدودیت ها و فضای امنیتی حاکم شده در حوزه فرهنگ و هنر به شدت ناراضی بوده و تمام تلاش خود را برای انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به کار خواهند بست.

این نویسنده مطرح هنرهای نمایشی کشور، با مقایسه ی وضعیت کنونی فرهنگ و هنر در کشور افزود: امروز وقتی در اجراهای تئاتر به مشکل بر می خوریم، به شورای نظارت هنرهای نمایشی پناه می بریم؛ همان مجموعه ای که در دوره های قبلی پای هنرمندان را به بهانه های واهی به مراکز دیگر می کشاند!

برهانی مرند با بیان اینکه دولت روحانی به کمک ارتقای فرهنگ و هنر آمد تاکید کرد: وظیفه ی تمام ما این است که در این برهه حساس، به کمک حسن روحانی به پا خیزیم.

وی دولت تدبیر و امید را عصر اعتماد و تکریم هنرمندان خواند و گفت: در دوران دولت روحانی وقتی هم به مشکل می خوردیم، دلمان قرص بود کسانی هستند که به آرمان و اهداف هنرمندان احترام می گذارند.

برهانی مرند در عین حال، از تداوم مشکلات اقتصادی هم سخن گفت و افزود: ما به بی پولیها عادت کرده ایم هرچند این دوره هم دوره پول درآوردن ما نبود چراکه تمام توان دولتمردان صرف بهبود ویرانه ها شد ولی فضای نقد آزاد و تکریم اهالی فرهنگ و هنر را به مشکلات اقتصادی خود ترجیح می دهیم.

وی با بیان اینکه اندیشه های طرف مقابل هیچ جایگاهی برای ارتقای فرنگ و هنر قایل نیست گفت: اگر گفتمان فرهنگی در زبان سیاسی آنان حاکم بود، هرگز برای به در کردن رقیبان از گردونه ی رقابت ها، زبان به تهمت و توهین و افترا نمی گشودند.

این کارگردان تئاتر با هشدار اینکه باید تمام توان خود را برای به صحنه کشاندن رای های خاموش به کار گیریم خاطرنشان کرد: در جامعه ای که سرانه تنها مطالعه دو  دقیقه است، انتخابات سال 84 هرآن ممکن است تکرار شده و جامعه را به سوی بحران بکشاند.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 643956
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.