به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: برگزاری این جلسه یکی از نمادهای همدلی و هماهنگی و همکاری دستگاه های استان برای مبارزه با بحث اعتیاد و حل مشکل معتادان است.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه نتیجه این جلسات احیای انسان ها و برگشت جوانان بیمار و آلوده به محیط خانواده است به یقین این جلسات جزو اعمال حسنه در نزد خداوند خواهد بود .
جبارزاده با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، اظهارکرد: با همت تمامی دستگاه ها این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته و امروز آذربایجان شرقی به استان عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: فیلم مستندی از اقداماتی که در استان در زمینه اعتیاد و مبارزه با اعتیاد انجام گرفته توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهیه شود تا به مقام معظم رهبری ارائه دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: هرروز انگیزه در بین دستگاه های مختلف استان در راستای مبارزه با مواد مخدر افزایش می یابد و اگر همراهی و دادستانی نبود به یقین این موفقیت های پلیس و سپاه اتفاق نمی افتاد.
وی با اشاره به اینکه 550 نفر در مرکز ماده 16 در حال درمان هستند، گفت: ضروری است پروتیین و کالری مورد نیاز آن ها تامین شود که در این خصوص در خواست می کنیم شهرداری نسبت به تهیه مواد غذایی آنها بیش از پیش همکاری کند.
جبارزاده افزود: با توجه به اینکه به کمپ های خصوصی نمی توانیم کمک های لازم را ارئه دهیم در خواست می کنیم کمک های جنسی با تدابیر قانونی از سوی دادستانی، در اختیار ماده 16 و دیگر مراکز نگهداری ارائه شود.
وی ادامه داد: در سال جاری موضوع پیشگیری از اعتیاد در روستاهای استان نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و دهیاران و بخشداران در امر مبارزه با مواد مخدر در کنار نیروی انتظامی پای کار آیند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه 50 درصد معتادان به صورت تفننی مصرف می کنند و سطح تحصیلات 50 درصد معتادان کم سواد است باید جایگزینی دیگر برای مردم کم سواد و بی سواد ارائه شود و نیاز است گروه علمی و پژوهشی در این خصوص پیشنهادات سازنده و تشویقی و کاربردی ارائه دهند.
وی اضافه کرد: در رابطه با محیط های کارگری ضروری است اداره کل کار و رفاه و دستگاه های مربوطه به صورت ویژه در این خصوص ورود کنند.
جبارزاده اظهارکرد: یکی از مصوبات این جلسه ارسال نکردن فاکتور و فیش انشعابات آب، برق گاز و مخابرات به مرکز ماده 16 باشد و دستگاه ها و از منابع داخلی خود پرداخت کنند.
وی در خصوص مرکز ماده 42 نیز اظهارکرد: از سوی اداره کل زندان های استان بایستی پیگیری مستمری جهت ایجاد سوله ها انجام شود و این اداره کل برای احداث سوله جدید و ایجاد تخصیص بودجه برنامه ای برای شورای برنامه ریزی استان ارائه دهد.
استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی کامل مدیریت ارشد استان در خصوص رفع مشکل زندان تبریز و تغییر کاربری محل زندان خبرداد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.