به گزارش ایرنا، علی بدر شکوهی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از امدادگران هلال احمر شهرستان بستان آباد به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ، حفظ ارزش ها و کرامت انسانی و ایجاد روحیه تعاون و همیاری را از شاخصه های هلال احمر عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی هلال احمر در فراسوی مرزها نیز قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه اعضای جمعیت هلال احمر و داوطلبان این سازمان همچون سربازانی بی ادعا در آماده باش هستند، افزود: خدمت رسانی به مردم طبق سفارش اسلام دارای اجری عظیم نزد خداوند است.
وی به نقش جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان اشاره کرد و افزود: تعهد و تخصص این جمعیت در مواقع نیاز در کشور حتی می تواند جان انسان ها را نجات دهد.
بدرشکوهی افزود: باید مردم محلی را نیز برای مواجهه با انواع خطرات و بلایای طبیعی و چگونگی کاهش آسیب های ناشی از آن ها آموزش داد.
وی با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه و اینکه در شهرستان بستان آباد بیش از 180 روستا با پراگندگی جغرافیای وجود دارد، افزود: باید تلاش شود نقاط ضعف در امداد رسانی برای برخورد با انواع بلایا در شهرستان شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام اساسی شود.
در این مراسم علی کبیر خبرنگار ایرنا همراه با سایر امدادگران بعنوان داوطلب فعال در شهرستان بستان آباد تجلیل شد.
8 می که امسال با 18 اردیبهشت مصادف شده است روز جهانی صلیب سرخ نام گذاری شده است.
این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد، بر اساس موافقتنامه ژنو در سال 1864 میلادی و به خصوص به علت تلاش شخصی به نام ژن هنری دونان (Jean Henry Dunant) سوئیسی، 'صلیب سرخ' نام گرفت.
در سال 1876 میلادی، دولت عثمانی (ترکیه) به جای استفاده از نشان صلیب سرخ از معکوس رنگ های پرچم خود، یعنی هلال ماه قرمز رنگ (هلال احمر) در زمینه سفید برای جمعیت ملی خود استفاده کرد. از آن به بعد در کشورهای اسلامی به جای صلیب سرخ، هلال احمر به عنوان نماد این سازمان به کار گرفته شد.
خبرنگار: علی کبیر ** انتشار: پرویز انصاری
7239/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.