به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی افزود: تفاهم و تعامل سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی منجر به بهره برداری از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی حاشیه ارس در شهرستان جلفا شد.
وی با تشکر ویژه از این 2 دستگاه دولتی جهادکشاورزی و آب منطقه ای گفت: تعامل هر چه بیشتر این 2 دستگاه باعث هم افزایی خوبی خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح ساماندهی اراضی مرزی در کنار رود ارس 150 هزار تن به تولیدات محصولات کشاورزی استان افزوده می شود، ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی در نظر دارد زنجیره کامل تولید و فرآوری محصولات کشاورزی را در این منطقه ایجاد کند که این امر با فعال شدن تعاونی های تولید عملیاتی می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: پروژه آبهای مرزی بیکاری را در شهرستانهای مرزی خداآفرین و جلفا به نقطه صفر رسانده و در آینده نزدیک از سایر شهرستان ها نیروی کار جذب خواهد شد.
وی اظهارکرد: استفاده بهینه از آب منابع زیرزمینی ضرورت آشکار است که برای تعادل بخشی آب مورد نیاز لازم و حیاتی است.
پورمهدی با بیان اینکه اشتغال آفرینی در جامعه مساوی خودگردانی اقتصادی مردم هر جامعه ای است، گفت:عزت و اقتدار آحاد مردم در گرو ثبات و پایداری اشتغال است و مسکن درمانی و پرداخت یارانه برای هیچ ملتی شایسته نیست.
مرحله نخست طرح آبرسانی به 2500 هکتار از اراضی حاشیه آب های مرزی شهرستان جلفا به وسعت یک هزار هکتار به شیوه نوین آبیاری در آخرین روزهای فروردین امسال همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان شرقی توسط وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری شد.
طرح مهار آب های مرزی به منظور استفاده از حقابه کشور و در راستای توسعه کشت نوین در اراضی حاشیه رودخانه های مرزی اجرا می شود.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.