معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: تعداد 727 واحدی تولیدی در این استان برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت به بانک های عامل معرفی شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، علی نواداد در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بناب، افزود: در سال گذشته تعداد 515 واحد تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات پیش بینی شده بود که تاکنون 727 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی شهرستان بناب، بر همکاری تنگاتنگ کارگروه رفع موانع تولید استان جهت حل مشکلات این واحدها و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال آن ها تأکید کرد.
نواداد ادامه داد: باید نظام بانکی همگام با دیگر ارگان های کشور هزینه های تأمین مالی را کاهش دهند تا بتوانند گره گشای تولید و تولیدکننده باشند.
وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال پایدار و افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی از رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: صاحبان صنایع و سرمایه گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی برای تصمیم سازی کلان ملی باید آمار و اطلاعات دقیق از ظرفیت‌ها و نیازهای بنگاه‌های اقتصادی در اختیار مسئولان اجرایی قرار دهند.
فرماندار بناب نیز از پرداخت تسهیلات به 35 واحد صنعتی و کشاورزی که در سایت بهین یاب ثبت نام کرده بودند، خبرداد و گفت: برای این واحدها 390 میلیارد یال تسهیلات پرداخت شده و برخی از واحدها نیز به علت مشکلات وثیقه یا عدم تعیین تکلیف بدهی نتوانسته‌اند از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.
ولی الله فرج اللهی افزود: از 203 واحد تولیدی شهرستان بناب هیچ واحدی به علت کمبود سرمایه و یا مشکلات اقتصادی تعطیل نشده و فقط درچند واحد با کاهش تولید مواجه هستیم
وی اعلام کرد: در سال گذشته در این شهرستان برای اشتغال دو هزار و 500 نفر سهم در نظر گرفته شده بود که با ایجاد اشتغال برای دو هزار و 320 نفر رتبه اول اشتغال زایی در استان را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.