به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری روز دوشنبه در مراسم دیدار جمعی از معاونان، معلمان، پیشکسوتان و روسای مناطق آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم با وی افزود: همه معلمان باید از طریق زبانی، علمی و نوشتاری و به هر طریق ممکن پاسخگوی شبهات و القائات شیطانی دشمنان باشند.
وی با بیان اینکه سیل عظیمی از سوی استکبار به راه افتاده تا در بین نسل جوان ایجاد شبهه کنند، اظهار کرد: دشمنان برای انجام این کار از راه های مختلف به ویژه فضای مجازی استفاده می کنند و این کار آنان بنیان کن بوده و باید معلمان متعهد با آگاه سازی دانش آموزان با آن مقابله کنند.
امام جمعه تبریز از معلمان، اساتید و دست اندرکاران آموزش و پرورش خواست راه شهید مطهری را ادامه دهند و در تعلیم و تربیت نسل آینده همت بیشتری کنند.
آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به ویژگی های شهید مطهری ادامه داد: دلسوزی، ایثار، فداکاری و ذوب بودن در ولایت و امام از ویژگی های این شهید بود و از اول انقلاب همپا و همسو با امام راحل و انقلاب بود.
وی اظهار کرد: مطهری با ورود به مراکز آموزشی برای نجات نسل جوانان از توطئه ها و اسلام ستیزی دشمنان دفاع جانانه ای از حریم ایدئولوژی اسلامی کرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان گفت: ایشان دانشگاه گرایی و مدرک گرایی را صحیح ندانستند.
آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به گلایه رهبری از امضای سند 2030 یونسکو افزود: در برخی از موارد این سند دین ستیزی و در برخی موارد مسائل ضد اخلاقی وجود دارد.
وی با بیان اینکه رهبری بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری برای تثبیت نظام و تمامیت ارضی کشور تاکید کردند، گفت: مردم در این انتخابات باید فرد اصلح، هماهنگ با رهبری، متعهد، انقلابی و اهل عمل را انتخاب کنند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: عملیاتی کردن منویات رهبری در آموزش و پرورش از اولویت های مدیران این اداره کل بوده و در این راه تلاش می کند.
جعفر پاشایی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته معلم در استان افزود: برنامه های این هفته در مدرسه محوری و جامعه محوری اجرا و از 487 معلم نمونه منطقه ای، 49 معلم منتخب استانی و یک معلم کشوری تجلیل می شود.
وی رویکرد آموزش و پرورش را ایجاد آرامش خاطر برای دانش آموزان، رضایت مندی عمومی معلمان و مشارکت آحاد مردم اعلام و اظهار کرد: هم اکنون گفتمان عمومی خانه، مدرسه، دانش آموز، معلم و محتوای کتاب های درسی در راستای عمومی کردن دستگاه تعلیم و تربیت است.
پاشایی، ادامه داد: در هفته معلم مسابقه های قرآن و عترت، فرهنگی و هنری در قالب 3 هزار دانش آموز راه یافته به مسابقه های استانی در راستای مسئولیت پذیری، خلاقیت و نوآوری و آشنایی دانش آموزان با متون اسلامی انجام شد.
وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه فعالیت های تابستانی گفت: در این راستا نیز این اداره کل با تدوین برنامه های مختلف آماده اجرای برنامه های متناسب در این ایام است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.