رحیم شهرتی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستادهای تبلیغاتی چهار نامزد از مجموع شش نامزدهای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تاکنون در تبریز آغاز شده است.
وی ادامه داد: نشست های مربوط به انتخابات و جلسات سخنرانی از سوی این ستادها در سالن های مختلف شهر در حال برگزاری است.
شهرتی فر اظهار کرد: پوستر و اطلاعات مربوط به ستادها و هواداران کاندیداها نیز در سطح شهر در حال تبلیغ است.
وی اضافه کرد: موضوع انتخابات بطور کلی مبحث روز کشور است و در تبریز نیز این موضوع پررنگ تر از سایر مناطق شهرستان می باشد.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: بر اساس قانون انتخابات نصب هرگونه بنر فقط در ستادهای تبلیغاتی مجاز است و به همین دلیل در سطح شهر بنرها کمتر به چشم می خورد و تنها در مناطقی که شهرداری مشخص کرده، اقلام تبلیغاتی نصب می شود.
وی ادامه داد: به تدریج فضای شهر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا آماده می شود و از نظر قانونی آگهی مشخصات کاندیداهای تایید صلاحیت نهایی از 20اردیبهشت منتشر واز 21 اردیبهشت فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای شورای اسلامی اغاز می شود.
شهرتی فر خاطر نشان کرد: استفاده از هرگونه تابلو، بنر و پلاکادر فقط در محل ستادهای انتخاباتی نامزدها مجاز است.
وی افزود: انجام سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آن در مکان های مجاز مشروط بر اینکه بلندگوهای ثابت یا سیار در خارج از محیط سخنرانی استفاده نکنند، مجاز است.
فرماندار شهرستان تبریز تاکید کرد: پوستر و عکس کاندیداها در دو فرم مجاز است و اندازه آن برای کاندیداهای ریاست جمهوری محدود نشده، اما صرفا باید کاغذی باشد.
وی اظهار کرد: منظور از دو فرم عکس نیز دو نوع پوستر کاغذی تمام رخ و نیم رخ و حتی ایستاده به صورت رنگی یا سیاه و سفید می باشد و نوشتن مطالب تبلیغاتی در صدر و یا زیر عکس بلامانع است.
شهرتی فر یادآور شد: حضور و فعالیت کارمندان در ساعات غیراداری جهت فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها به شرط عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم استفاده از عناوین شغلی مجاز است.
وی با اشاره به اینکه نامزدهای ریاست جمهوری در سطح کشور یک ستاد اصلی تبلیغاتی دارند ، گفت: آنان می توانند در استان ها و شهرستان ها ستادهای فرعی متعددی اعم از خواهران و برادران با مسئولیت ستاد تبلیغات اصلی هر استان و شهرستان داشته باشند.
فرماندار شهرستان تبریز در خصوص رصد تخلفات در فضای مجازی اظهار کرد: تخلفاتی که در این فضا انجام می گیرد، توسط کمیسیون پیشگیری از جرایم دادگستری کنترل می شود و تذکرات لازم ارائه و در صورت لزوم پرونده قضایی تشکیل می یابد.
وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با توجه به احساس مسئولیتی که مردم ایران اسلامی دارند پیش بینی می شود در این انتخابات نیز استقبال قابل توجهی از سوی مردم انجام شود.
شهرتی فر ادامه داد: با آغاز تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی کاملا عیان خواهد شد که جامعه ایرانی با احساس مسئولیت مشارکت گسترده و آگاهانه خواهند داشت.
وی افزود: تبلیغات انتخاباتی با استفاده از امکانات رادیو و تلویزیون در حال انجام و فضای مجازی حجم قابل توجهی از فضای تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است از این رو فضای انتخابات ریاست جمهوری به دور از پوستر ، کاغذ و بنر است.
فرماندار شهرستان تبریز از مردم درخواست کرد در روز انتخابات در ساعات اولیه اخذ رای به محل مراجعه کنند و حضور خود را به ساعات پایانی محول نکنند.
وی با بیان اینکه برای توسعه کشور و حاکمیت مردم سالاری دینی وارد عرصه انتخابات شده ایم، از ستادهای انتخاباتی درخواست کرد قانون و آیین نامه انتخاباتی را کاملا مطالعه کرده و آن را مراعات کنند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.