به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد صالحی امیری عصر شنبه در نهمین جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) در تبریز افزود: بنای من در دیدار با نخبگان جوان آذربایجان شرقی، ارایه گزارشی صادقانه است.
وی با ابراز خوشحالی از سفر به تبریز اضافه کرد: تبریز نگین درخشان هنر و تمدن این سرزمین است؛ تبریز را دوست دارم به دلیل اینکه افتخار ملی، دینی و تاریخی و انقلابی ماست؛ تبریز آزادی را برای من به ارمغان آورد.
وی یادآور شد: تبریز و آذربایجان در یکصد سال گذشته پرچم دار آزادی و دموکراسی در مشروطیت و انقلاب اسلامی بود، به همین جهت تبیین و تحلیل این سرزمین بدون درک و شناخت تمدن آذربایجان ابتر و ناقص است؛ ای کاش من هم یک آذری بودم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان گفت: آذربایجان بزرگ برای ما پژوهشگران حلقه های مفقودی دارد و از این رو از آن به عنوان سرزمین رازها و رمزها نام می برم، اما تبار شناسی فرهنگ آذربایجان یک پیام روشن دارد مبنی بر اینکه اگر فرهنگ ایرانی امروز بالنده است، به یمن وجود فرهنگ آذربایجان است.
وی افزود: یک واقعیت را به عنوان عضو کابینه بیان می کنم و آن هم اینکه ما جوانان را باور داریم و هر دولتی که جوانان را باور نداشته باشد، به بیراهه خواهد رفت و به شدت با بازی کردن با جوانان مخالف هستیم.
وی اضافه کرد: معتقدیم جوانان در این جامعه دین گریز نیستند بلکه ریا گریز هستند و تنها یک زبان را می شناسند و آن زبان صداقت است؛ توسعه بدون جوان در کشور ناممکن است و با هرگونه رفتار فریبکارانه با جوان مخالف هستیم، زیرا جوانان را موتور توسعه می دانیم.
وی اظهار کرد: دولت با انباشتی از چالش های بزرگ مانند تورم بالا 40 درصد، اوج مناقشات منطقه ای و بین المللی ، جنگ همه علیه هم در داخل و در شرایطی کشور را تحویل گرفت که همه جهانیان نسبت به ایران ذهنیت غلط داشتند و به ناحق تحریم می شدیم.
صالحی امیری گفت: در چنین فضایی با ظهور دولت روحانی، ریل حرکت را تغییر دادیم و معتقدیم اخلاق دیپلماسی مغز و تکنولوژی عناصر قدرت است و از این منظر به جای مناقشه، مذاکره را آغاز کردیم و آن را ابزار دولت دانستیم.
وی یادآور شد: بدیهی است که نیروهای مسلح ما همه کانون های قدرت ملی است و به پشتوانه این قدرت ملی مذاکره شکل گرفت و درایت رهبری و درک دولت و حمایت مردم و پشتوانی نیروهای مسلح ریل حرکت را تغییر داد.
وی ادامه داد: مسیر حرکت دولت در یک جاده و مسیر درست است؛ ما با مردم صادق و شفاف هستیم ما گوش شنوا برای شنیدن نقد داریم و نقد یکی از عوامل اصلی برای توسعه ملی است؛ معتقدیم فضای امن تر برای کسانی که می خواهند بیاندیشین، بنویسند و بگویند، ایجاد کرده ایم .
وی گفت: ما معتقدیم امروز هر ایرانی منهای رنگ پوست، نژاد و مذهب از حقوق برابری برخورد دار است و با هر نوع تیعیضی مخالف هستیم؛ معتقدیم جوان فرصت و سرمایه است و هیچ عاقلی به سرمایه خود نگاه تهدید آمیزی ندارد.
وی اضافه کرد: اعلام می کنیم در 4 سال گذشته تهدید جهانی را از سر کشور دور کردیم و تحولات منطقه خاورمیانه به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد و این بخاطر تلاش هایی است که در کشور انجام شد؛ این امنیت محصول یک شانس نیست، بلکه تدابیر رهبری، نیروهای مسلح و مجموعه ای از تلاش هاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان گفت: انقلابی بودن یعنی توجه به منافع ملی و دور کردن جنگ از ملت و باور کردن و عمل در خدمت به مردم؛ امروز تهدیدات جهانی به شدت کاهش یافته و مسیر حج را از طریق مذاکره برای مردم باز کردیم؛ ما با عزت و کرامت مسیر حج را به روی مردم باز کردیم و در شروط مان یک ذره کوتاه نیامدیم و تمام شروط ما از سوی وزیر عربستان پذیرفته شده است.
وی افزود: دولت روحانی مدعی است که از طریق مذاکره و دیپلماسی و قدرت نرم و توجه به جوانان و زنان در قله های توسعه قرار می گیریم؛ امروز شاهد این هستیم که فضای عمومی در داخل در مسیر وحدت حرکت می کند و همه اعضای دولت در حال تلاش و سازندگی است و دولت تمام شبانه روز را وقف کرده برای اینکه قدم موثری برای مردم بردارد.
این خبر تکمیل می شود...
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.