به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی داریوش شمس با اشاره به نام گذاری سال 96 بعنوان اشتغال و تولید اظهارکرد: این طرح با روش نمونه گیری به منظور ترسیم سیمای کار و اشتغال استان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح آمارگیری در مدت 15 روز اجرا می شود، گفت: برای اجرای این طرح 27 نفر آمارگیر با مراجعه به 2 هزار و 280خانوار نسبت به گردآوری اطلاعات مورد نیاز اقدام خواهند کرد.
وی افزود: در این آمارگیری از هر خانوار بیش از 40 سوال پرسیده شده و پاسخ سئوالات در تبلت ثبت و ذخیره می‌شود.
شمس با بیان اینکه سازمان اجرایی طرح مشتمل بر 27 نفر آمارگیر،هفت نفر بازبین،چهار نفر مسئول گروه و یک نفر کارشناس مسئول است، افزود: اجرای این طرح بزرگ ملی در چهار فصل متوالی در طی سال اجرا می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی اظهارکرد: طرح آمارگیری از نیروی کار در سال 1382طراحی شد؛ در سال 1383مورد آزمایش قرار گرفت و از اردیبهشت 1384 تا پایان زمستان 1395 در 45 فصل متوالی با تعاریف، مفاهیم، مبانی و شیوه‌ای ثابت در سراسر کشور اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری از نیروی کار با هدف برآورد شاخص‌های نیروی کار به صورت فصلی و سالانه، همچنین تغییرات آن در کل کشور اعم از نقاط شهری و روستایی و تغییرات سالانه در استان‌ها به روش نمونه گیری چرخشی در فصول مختلف سال اجرا می‌شود.
خبرنگار: پرویز بابایی ** انتشار: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.