به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه، بازنشسته و خانواده های شهدای فرهنگی این شهرستان با گرامیداشت هفته معلم افزود: معلمان با علم و تخصص خود آینده جامعه را می سازند.
وی اظهار کرد: دانش آموزانی که به دست معلمان تربیت یافته اند اساتید و معلمانی خواهند شد که به نسل آتی تعلیم و تربیت خواهند آموخت.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه یادآوری کرد: تعلیم و تربیت در نظام اسلامی ایران نشات گرفته از اصول و تعالیم دینی بوده و به افراد جامعه زندگی می بخشد.
مشایخی به اهمیت مباحث پرورشی و تقویت پایه های اعتقادی و معنوی در امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ، اعتقادها و باورهای ما از جمله حوزه هایی است که همواره مورد هجمه دشمنان واقع شده و اگر در این حوزه ها عملکرد ضعیفی از خود نشان دهیم به خواست اصلی دشمن تن داده ایم.
وی گفت: ما وارثان نظام اسلامی ایران هستیم که در سایه مجاهدت شهدا و ملت ایران به دست آمده و همگی موظفیم در راه تعالی این نظام هر آنچه در توان داریم گام برداریم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه یادآوری کرد: شهید مطهری استاد اخلاق و اسوه علم بوده و نامگذاری این روز به نام معلم، بهانه ای برای تجلیل و گرامیداشت از قشر پرتلاش و دلسوز فرهنگی است.
مشایخی با اشاره به رشادت و فداکاری شهدای فرهنگی افزود: این شهدا علاوه بر آموزش علم، هنر ایثار و شهادت را به دانش آموزان این مرز و بوم انتقال دادند و وجود تعداد زیاد شهدای دانش آموز در کشور نمایانگر این امر است.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، فرهنگیان را از بازوان اجرایی انتخابات در شعبات اخذ رای خواند و گفت: معلمان به عنوان سفیران جامعه می توانند در جلب حضور حداکثری در انتخابات مشارکت داشته و بر بصیرت و آگاهی مردم در انتخاب افراد اصلح بیافزایند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش به جایگاه و شان و منزلت مقام معلم در جامعه اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به قشر فرهنگی و رسیدگی به مشکلات آن ها شد.
یعقوب شیویاری افزود: برنامه هایی در حمایت از معلمان در قالب لایحه ای تقدیم مجلس شده که با تصویب آن ها شاهد ارتقای جایگاه فرهنگیان و رفع مشکلات معیشتی آن ها خواهیم شد.
شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: زهره غلامی** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7231/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.