به گزارش ایرنا، احمد علیرضابیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شوراها باید با بهره مندی از ظرفیت والای این نهاد به عنوان پارلمان شهری که قانونگذار پیش بینی کرده است، در جهت ارتقاء شاخص های رفاهی مردم شهرها و روستاها حرکت کنند تا دستاوردهای این نهادهای مدنی بیش از پیش برای مردم ملموس تر شود.
وی افزود: شوراها در ابتدای راه اندازی در کشور تجربه جدیدی بودند و به همین دلیل نه مردم و نه خود اعضا به وظایف شوراها آشنا نبودند، اما به تدریج و طی شدن چهار دوره از عمر این نهاد، اکنون دوره بلوغ شوراها را شاهدیم.
علیرضابیگی با تاکید بر اینکه کارکرد سیاسی آفت جدی شوراها است، گفت: شوراها باید منابع مالی را به مسیر اولویت های بهتر و ارتقاء شاخص های توسعه همه جانبه سوق دهند و از سیاسی کاری دوری کنند.
وی با اشاره به تخلفات دوره اخیر برخی از اعضای شوراهای استان، یادآور شد: بی شک این تخلفات از سوی افرادی بود که شناخت کامل از آنها فراهم نبود و البته خلاء های قانونی نیز در این راه تاثیرگذار بود.
علیرضابیگی ادامه داد: اصلاح قوانین ناقص در این حوزه و وضع قوانین جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی و کمیسیون شوراها قرار دارد، تا شوراها در جهت هرچه بهتر شدن عملکردشان و توسعه متوازن شهرها و روستا ها قدم بردارند.
وی تاکید کرد: مجلس باید بر عملکرد شوراها به صورت مستمر نظارت داشته باشد چرا که جنس شوراها و مجلس یکی است و از جنس مردم هستند.
علیرضابیگی با اشاره به معیارهای انتخاب افراد اصلح در فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مردم باید در انتخاب خود به عملکرد گذشته افراد و به ریشه و اصالت آنها توجه کنند تا ببیند این فرد در گذشته چه عملکردی داشته و چقدر با گفته ها و وعده های کنونی وی تطابق دارد.
وی اضافه کرد: باید فارغ از تعصبات قومی و خانوادگی به سمتی برویم که گروه ها و احزاب سیاسی شناسنامه دار افراد دارای صلاحیت را معرفی و مسئولیت عملکرد افراد را نیز بر عهده بگیرند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.