صابر تقویمی روز شنبه در اولین جلسه کمیته هماهنگی آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان هریس همکاری تمامی دستگاه های عضو کمیته در جهت ایجاد شغل پایدارهمراه با آموزش های مرتبط را ضروری دانست.
وی با اشاره به اینکه تمامی دهستان های این شهرستان جزو مناطق کمتر توسعه یافته محسوب می شود، از اعضای کارگروه استان خواست برای ایجاد انگیزه لازم در جهت تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت نیروی کار فعالیت بیشتری داشته باشند .
تقویمی افزایش سهم شهرستان از تسهیلات خوداشتغالی در زمینه قالیبافی و دامداری را ضروری دانست و ارائه راهکارعملی برای آسان سازی اخذ تسهیلات و نوع وثیقه و ضمانت های بانکی را خواستار شد.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 11 میلیارد و800 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط بسیج سازندگی هریس برای فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است، گفت: 21 میلیارد ریال نیز از سوی کمیته امداد به 220 مددجوی محروم و بیکار پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 8/4 میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی و امید این شهرستان، بیش از 7/5 میلیارد ریال به کارآفرینان و جوانان جویای کار پرداخت شده و 91 درصد منابع جذب شده است.
خبرنگار: محمدطلوعیان ** انتشار: پرویز انصاری
7227/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.