ناهید زمانی: خانه هنرمندان که در خانه ختایی تبریز به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی این خطه فعال است از فضایی دلچسب و معماری باشکوه آذربایجان بهره مند است پس از این به عنوان قطب نمایشنامه خوانی تبریز پذیرای اهالی تئاتر و هنردوستان عزیز خواهد بود.
هنر تئاتر به دلیل پیشینه پرافتخار و درخشان نمایشی تبریز در زندگی مردم و جامعه هنری این منطقه جایگاه ویژه ای دارد.
با توجه به اجرای برخی نمایشهای پر مخاطب در خانه تئاتر تبریز و اجرای برخی نمایشنامه خوانی ها در رستورانها و کافی شاپهای سطح شهر، خانه هنرمندان تبریز به عنوان مجموعه ای عمومی و وابسته به شهرداری با همکاری جمعی از هنرمندان تئاتر کشور اقدام به برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی کرده است.
براین اساس، با حضور تعدادی از کارگردانان بنام تئاتر تبریز و مدیر خانه هنرمندان اتاق فکری راه اندازی شده که ضمن بررسی آثار مقرر شده ایده های تازه ای در حوزه نمایشی ارائه شود.
جمعی از هنرمندان فعال شهر تبریز زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز تصمیم گرفتند با برگزاری برنامه های نمایشنامه خوانی در این مجموعه ضمن ایجاد بستری مناسب برای معرفی هنرمندان جوان و هنرجویان حوزه تئاتر به رونق هنر نمایش و بخصوص نمایشنامه خوانی در تبریز رونق بخشند.
این اقدام در اولین قدم با استقبال بالای مردم تبریز، علاقمندان به تئاتر و هنرمندان هنرهای نمایشی مواجه شده بطوریکه با ادامه همین روند و همچنین ارتقا کیفیت آثار و حضور بزرگان تئاتر در کنار جوانترها به این ترتیب به قطب نمایشنامه خوانی تبریز بدل خواهد شد.
در حال حاضر تقویم نمایشنامه خوانیها در حال تدوین است و براساس اعلام دبیرخانه کمیته برگزاری نمایشنامه خوانیهای خانه هنرمندان تبریز، زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، در روزهای آخر هر هفته برنامه نمایشنامه خوانی گروههای مختلف تئاتر تبریز در این مجموعه اجرا خواهد شد.
تاکنون سه گروه نمایشی در مجموعه خانه هنرمندان (خانه ختایی) تبریز به اجرای برنامه نمایشنامه خوانی پرداختند که طی هفته گذشته گروه نمایشنامه خوانی قهوه قجری، زیر نظر آموزشگاه هنرهای نمایشی شکلک با خوانشگردانی «فاطمه تیموری» و خوانشگری « فاطمه تیموری ، مصطفی پورقاسم، رضا فرشباف، علی گرگانی و رضا باقرپور» میزبان هنرمندان و اهالی تئاتر تبریز بودند.
نمایشنامه خوانی «قهوه قجری» برداشتی طنز از نمایشنامه هملت، به نویسندگی «آتیلا پسیانی» طی دو روز در این مجموعه اجرا شده و به دلیل استقبال علاقه مندان با هماهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز تمدید و هفته آینده نیز یک سانس اجرا خواهد شد.
همچنین، براساس اعلام دبیرخانه کمیته برگزاری نمایشنامه خوانیهای خانه هنرمندان تبریز، نمایشنامه «پیک نیک در میدان جنگ» نوشته «فرناندو آرابال» در نوبت بعدی برنامه نمایشنامه خوانی طی هفته آتی اجرا خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638284
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.