به گزارش ایرنا، نزیه معروف روز پنجشنبه در مراسم آغاز سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، افزود: شهر تبریز در تاریخ هنر اسلامی همواره شهری زیبا و هنرپرور بوده است.
وی با بیان اینکه استقبال هنرمندان جوان، نشان‌دهنده تاثیر بین‌المللی جشنواره هنرهای اسلامی است، اظهار کرد: شهرداری تبریز با اهدای جایزه جهانی تبریز در هنر اسلامی گام مهمی در احیای هنرهای اسلامی برداشته است.
مدیر توسعه صنایع دستی سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) یادآوری کرد: برگزاری سالانه این جشنواره در پیشبرد این هدف گام مهمی محسوب می شود.
معروف با تشکر از همه کسانی که در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: شهرداری تبریز با حمایت های مالی و معنوی خود در برپایی و ادامه برگزاری این جشنواره نقش بسزایی ایفا می کند.
وی گفت: آنچه که این جشنواره را بسیار متفاوت تر از سایر جشنواره ها کرده است، میزان استقبال هنرمندان جوان از کشورهای مختلف است و آثار این جشنواره می تواند انتقال دهنده فرهنگ غنی اسلام برای آیندگان باشد.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این جشنواره بر لزوم پیگیری تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی تاکید کرد.
محمدعلی کی نژاد، افزود: تداوم برگزاری این جشنواره در 6 سال اخیر باعث دلگرمی هنرمندان صنایع دستی جهان اسلام شده است.
وی یادآوری کرد: این جشنواره دارای ظرفیت تبیین هنر اسلامی را دارد و فاصله هنرمندان جهان اسلام را کم کرده و باعث تبادل افکار می شود.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه تمدنی که براساس هنر و فرهنگ و اخلاق شکل بگیرد تمدنی توسعه یافته است، گفت: هنر می تواند در راستای نشان دادن چهره لطیف و صلح جوی اسلام پیش قدم باشد.
کی نژاد، از همکاری و مشارکت ویژه شهرداری تبریز در اجرای این جشنواره قدردانی و همراهی مدیریت شهری تبریز را عامل مهم تداوم این جشنواره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی ۱۴ اردیبهشت به صورت رسمی افتتاح شده و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.
ارائه مقاله علمی و اجرای زنده صنایع دستی و نمایشگاه صنایع دستی از ۱۰ رشته و بیش از ۳۰ کشور اسلامی از برنامه های این جشنواره است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.