معاون فرماندار هشترود گفت: کشاورزان هشترودی در سال گذشته و سالجاری به خاطر جاری شدن سیل و باز گشت فصل سرما، متحمل خسارت سنگینی شده‌اند که باید از طریق ادارات ذیربط بر آورد خسارت شده و برای جبران به مقامات بالاتر گزارش شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، ناصر نادری در جلسه کارگروه آب کشاورزی خاطر نشان کرد: در شهرستان هشترود در روند اجرای طرح‌های دامداری کم کاری می‌شود و آنچنان که باید از مجریان دامدار حمایت نمی‌شود.
وی افزود: تخریب منابع طبیعی هشترود توسط ایلات و عشایر وارداتی از سایر شهرها، خطرناک است و محیط زیست را به چالش می کشد از این رو باید اداره منابع طبیعی جلوی افراد فاقد پروانه چراگاهی را بگیرد؛ اما متاسفانه تا کنون هیچ حرکت مثبتی در این خصوص از اداره منابع طبیعی دیده نشده است. 
وی اظهار کرد: بانک کشاورزی باید هر چه زودتر خسارت کشاورزان را پرداخت کند تا اعتماد عمومی کشاورزان به بیمه از بین نرود.    مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: متاسفانه سیل اخیر، به 70 درصد از مزارع هشترود خسارت وارد کرده و اقتصاد شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است. 
اسماعیل کریمی اصل ادامه داد: سیل و تگرگ و سرما زدگی  به گندم دیم هشترود 50 تا 70 درصد و به جو آبی بالای 90 درصد خسارت وارد کرده است که باید به طریق مختلفی جبران شود تا کشاورزان منطقه متوجه خسارت بیش از اندازه نباشند.   وی افزود: سیل به سازه‌های منابع طبیعی نیز خسارت وارد کرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.