امیر تقی زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، جمعیت کنونی جوان در آذربایجان شرقی را 962 هزار و 230 نفر اعلام و اظهار کرد: این رقم در سال 1392 معادل یک میلیون و 60 نفر بود که طی سه سال اخیر با کاهش مواجه شده است.
وی افزود: جمعیت جوان کشور بین سنین 15 تا 29 سال را شامل می شود که بر اساس آخرین آمارها ، از مجموع جمعیت جوان آذربایجان شرقی ، 394 هزار نفر جوانان بین سنین 25 تا 29 سال هستند و طی چند سال آینده این افراد نیز از رده جمعیت جوان استان خارج خواهند شد.
تقی زاده ادامه داد: آذربایجان شرقی در سال 1389 جایگاه سوم کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت جوان را داشت که این جایگاه هم اکنون به رده سی ام تنزل پیدا کرده است.
وی، یکی از سیاست های اولویت دار وزارت ورزش و جوانان را تسریع و تقویت تشکل های مردم نهاد در قالب سمن ها بیان کرد و افزود: در این رابطه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی طرح های مختلفی را برای ایجاد و تقویت سمن ها در دستور کار دارد که بر این اساس تاکنون تعداد 75 سمن تشکل و فعالیت خود در حوزه های گوناگون را آغاز کرده اند.
تقی زاده با بیان اینکه فعالان سمن ها افراد 15 تا 29 سال را شامل می شود، گفت: بدون تردید با گسترش فعالیت این تشکل های مردمی جوان، می توان نسبت به اجتماعی شدن جوانان در سال های آینده و تقویت اعتماد به نفس آنها امیدوارتر شد.
وی ، حمایت از طرح های سمن ها را از دیگر اولویت های ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: در این راستا طی سال گذشته تعداد 52 عنوان طرح مورد حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفت که برای آنها اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه شد.
تقی زاده، فعال سازی انجمن های علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی را از جمله برنامه های مهم معاونت فرهنگی و جوانان بیان کرد و از برگزاری چندین همایش در این زمینه در شهرهای تبریز و بناب خبر داد.
وی ، اعطای مجوز برای هشت مرکز مشاوره ازدواج در تبریز و تلاش برای اعطای مجوز برای 24 مرکز دیگر در سایر شهرستان ها، ارایه خدمات مشاوره ای ازدواج برای دو هزار و 400 نفر از دانش آموزان پیش دانشگاهی و والدین آنها و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری 130 کارکاه آسیب شناسی اجتماعی در سالجاری را از دیگر برنامه های معاونت امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بیان کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.