رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد روحیه‌ی تفکر و تعقل، رکن اساسی در تعلیم و تربیت بوده و معلمان می‌توانند روحیه‌ی تفکر را در شاگردانش ایجاد کنند؛ همچنین برای ایجاد این تفکر، لازم است که خود معلمان نیز همواره در حال یادگیری باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، فرزان قالی‌چی در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری در ۱۲ اردیبهشت سال ۵۸ به دست گروهک فرقان شهید شد؛ شاید امروز برای ما غم‌انگیز باشد، چرا که یکی از دانشمندان فاضل نظام را از دست دادیم، اما به یاد این عالم، همه‌ساله روز معلم را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد: معلمی شغل شریفی بوده و به گفته‌ی امام(ره) "معلمی شغل انبیاست" چرا که با یاد دادن همراه است و خداوند نیز در قرآن کریم بر این موضوع تاکید کرده است، اولین معلم در دنیا برای ما خداست و بعد نیز پیامبران و... این کار را ادامه داده‌اند.
وی تشریح کرد: معلمی، قابل مقایسه با شغل‌های دیگر نیست و رسالت بسیار بزرگی بر عهده‌ی معلمان است.
قالی‌چی با اشاره به آیه‌ی از قرآن کریم، متذکر شد: معلم، زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شأن و اصول آن را در وجود خود محقق کند، همانند شهید مطهری که بر تمامی معارف نظر کرده و با دینداری به شهادت رسید و آثار بی‌بدیل ایشان در تمامی زمینه‌ها بیانگر این حقیقت است.
وی با اشاره به ویژگی‌های کم‌نظیر شهید مطهری، بیان کرد: این عالم، نیاز روز را می‌شناخته و به این نیازها اهمیت می‌داد، به دانشگاه وارد شده و اقدامات بسیار مهمی را در این راستا انجام دادند.
وی با تاکید بر اینکه در جا زدن برای معلمان نقص است، خاطرنشان کرد: معلمان باید روح خود را تزکیه و پاکسازی کنند تا آموزش‌هایشان اثربخش باشد، باید با صبر و حوصله و جلوگیری از خودبزرگ بینی به تعلیم و تربیت بپردازند.
قالی‌چی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، متذکر شد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه نسل سوم بعد از هشت سال دفاع مقدس تاسیس شد و واحد آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان اولین واحد استانی در کشور آغاز به کار کرد.
وی بیان کرد: وظیفه‌ی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین بوده و کشور به چنین نیروهایی نیاز دارد؛ هم‌اکنون ۳۷ مرکز در استان در چهار گروه صنعت، کشاورزی، هنر و مدیریت خدمات فعالیت می‌کند.
وی در خصوص مزیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: چابک بودن و تبیین نظام‌های آموزشی و رشته‌ها بر اساس نیازهای جامعه از جمله ویژگی‌های این دانشگاه است، چرا که امروزه جامعه ما با خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان روبه‌روست که ایجاب می‌کند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال، اقدامات خوبی را انجام دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.