معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه ما باید قدر امنیت و نعمات انقلاب اسلامی را بدانیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به خاطر چند رأی حاضرند دستاوردهای انقلاب را زیر سوال ببرند؛ چرا باید مردمی که پشتیبان انقلاب بودند را ناامید کرده و در این خصوص سیاه‌نمایی کرد؟.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری‌ در آیین گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید برگزیده‌ی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان، اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت به عنوان روز معلم انتخاب شده و یادآور نام شهید مطهری، یکی از معلمان انقلاب اسلامی و یکی از مجاهدینی است که جان خودش را نثار انقلاب کرد.
وی ادامه داد: در مقاطعی از زمان، وقتی از سرمایه‌های جامعه‌ای صحبت می‌شود، شاید سرمایه را در منابع فیزیکی و معادن و... جست‌وجو می‌کردند، اما امروزه در تعاریف جدید وقتی صحبت از توسعه و سرمایه‌ی جامعه است، افراد توانمند، عالم و تحصیل کرده را از اساسی‌ترین منابع می‌دانند.
وی افزود: بسیاری از کشورها وجود دارد که دارای منابع طبیعی اندکی هستند اما دارای افراد خلاق و تعلیم‌دیده بوده و درنتیجه‌ی آن نیز از نظر بسیاری از شاخص‌های توسعه، حرف اول را می‌زنند؛ کشورهای در حال‌توسعه نیز باید بر روی امر آموزش انسان‌ها سرمایه‌گذاری کنند که در این راستا نقش معلمان بسیار مهم است.
شبستری خیابانی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیروهای ارزشمندی در جامعه تربیت شده‌اند، افزود: این فرزندان امروز صدها کیلومتر دور از مرزها از آرامش و امنیت ما دفاع می‌کنند، ما افتخار می‌کنیم که چنین انسان‌هایی را پرورش داده‌ایم که در کنار مدارج علمی بالا، در راه صیانت از کشور نیز جانفشانی می‌کنند.
وی گفت: بعد از انقلاب کارهای بسیار بزرگی در کشور انجام شد، ما باید به این اقدامات افتخار کنیم، سرمایه‌های ارزشمندی تربیت‌یافته‌اند  و جوانان ما در سلول‌های بنیادی، بیو تکنولوژی، نانو تکنولوژی، انرژی هسته‌ای، توان نظامی و موشکی و... بدون وابستگی به قدرت‌های دیگر، حرف برای گفتن دارد.
وی بیان کرد: در کشوری هستیم که امروز علاوه بر استقلال و آزادی، مردم در تعیین سرنوشت خودشان نیز مشارکتی مثال‌زدنی دارند، تفاوت زیادی بین کشورمان با کشورهایی که قشر زنان در آن حق رای ندارند، وجود دارد؛ جریان‌های استکباری نیز در توطئه علیه کشور ما هرگز ساکت و آرام نخواهند بود و امروزه آژانس‌ها و بنگاه‌های خبری بزرگ افکار مردم را علیه کشورهایی که می‌خواهند روی پای خود بایستند، متشنج می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار تاکید کرد: با نگاهی در کشورهای همسایه مثل ترکیه، می‌بینیم که فضای عمومی جامعه درگیر مسائل امنیتی بوده و در بسیاری از اماکن گیت‌های امنیتی تعبیه کرده‌اند، این موضوع با امنیت حاکم در کشور ما قابل قیاس نبوده و کشورمان در آزادی بیان، استقال و... امنیت قابل ملاحظه‌ای دارد.
وی تشریح کرد: امید است مردم همانند سال‌های گذشته به طور گسترده پای صندوق‌های رای حاضر شوند، نقش معلمان نیز در این مقطع بسیار مفید است.
شبستری‌ خیابانی با تاکید بر اینکه، معلمی فقط شغل نیست، بیان کرد: معلم باید کار خود را از روی عشق و علاقه انجام دهد، چرا که معلمی این نیست که چند مسئله ریاضی یا... را حل کند، بلکه معلم باید درس زندگی کردن و چگونه زیستن را به گروه هدف خود یاد دهد.
وی اضافه کرد: امروز تهاجم زیادی روی جوانان اعمال می‌شود، دشمنان در حال رواج خرافه پرستی بوده و همه شاهدیم که به اسم اسلام در دنیا چه می‌کنند تا جوانان را از مسیر خود منحرف کنند.
وی تاکید کرد: باید انسان‌هایی را تربیت کنیم که دیندار، متخصص، کاردان و تاثیرگذار باشند، امروزه قابل مقایسه با زمان‌های قبل نبوده و این شرایط ناشی از تدبیر، عقلانیت و امیدی بوده که مردم به آن رای دادند.
شبستری‌خیابانی افزود: در انتخابات پیش‌رو نیز یک نفر انتخاب خواهد شد، فرقی برای ما ندارد که چه کسی انتخاب شود، چرا که ما فقط مجری انتخابات خواهیم بود، اما حضور حداکثری مردم باعث ناامید شدن دشمن می‌شود. . وی با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در اشتغال‌زایی، بیان کرد: نقش کلیدی این دانشگاه در اشتغال‌زایی و کارآفرینی انکارناپذیر است، امیدواریم با همدلی بیشتر و حمایت به جایگاه شایسته در اقتصاد مقاومتی برسیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.