به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز چهارشنبه در آیین تجلیل از هنرآموزان هنرستان های استان به مناسبت روز معلم افزود: هنرستان ها در تربیت هنرمندانی که در آینده در مسیر فرهنگ و هنر حرکت کنند، نقش مهمی دارند.
وی اظهارکرد: پرورش استعدادهای هنری در هنرستان ها، بدون شک فرهنگ را نیز تحت تاثیر و تحول قرار می‌دهد و هنرمندان برخاسته از این فضای علمی و هنری مایه‌ تعالی و مباهات فرهنگ و هنر خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: اهتمام دولت تدبیر و امید بر گسترش کمی و کیفی هنرستان ها و مرتفع کردن مشکلات این حوزه استوار شده تا جریان هنری در سطح کشور شتاب گیرد.
محمدپور با اشاره به اینکه گسترش آموزش هنر از اهداف دولت، وزارت ارشاد و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، ادامه داد: در این راستا اگر فردی تقاضای تاسیس هنرستان در سطح استان را داشته باشد از حمایت های ویژه و استقبال این اداره کل برخوردار خواهد شد.
وی گفت: برای پرورش هنرمندان برجسته و فرهیخته، مقوله آموزش در هنرستان ها باید از لحاظ کیفی گسترش و عمق یابد و براین اساس هنرآموزان باید با در دست داشتن ابزار قدرتمند علم و هنر و به روز بودن در تربیت نسلی هنرمند و خلاق نقشی ماندگار و موثر ایفا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر فراهم کردن زمینه برای افزایش رشته های هنری متناسب با فضای فیزیکی هنرستان ها تاکید کرد و گفت: در سال آینده رشته موسیقی در هنرستان دخترانه کوثر دایر می شود و اقدام های قانونی برای راه اندازه رشته موسیقی عاشیقی در هنرستان اقبال آذر و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر با موافقت معاون هنری وزارت ارشاد آغاز شده است.
محمدپور افزود: دولت آگاهانه و با نگاه روشن بینانه مسیر تحول فرهنگ و هنر را انتخاب کرده و اعتقاد راسخ دارد تا با حضور نخبگان فرهنگی و هنری و اساتید این حوزه مسائل و چالش های این حوزه را مرتفع و مسیر را هموار کند.
وی گفت: اهمیت و جایگاه برتر هنرستان ها به عنوان مکانی برای افزایش مهارت های هنری باید مشخص شود و با آسیب‌شناسی و رصد مشکلات مسیر تعالی این بخش از عرصه فرهنگ و هنر هموار شود.
محمدپور افزود: معلمان همواره منشا اثر هستند و جامعه را رهبری می کنند و روز معلم فرصتی است که بتوان نقش و اهمیت تعلیم و تربیت را در جامعه تبیین و از افراد پرتلاش و بی توقع این حوزه تقدیر کرد.
در این آیین هنرآموزان مسائل و مشکلات خود برای ارتقای هنری و علمی هنرستان ها را مطرح کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.